Rynek gier mobilnych pobije przychody produkcji na PC i konsole pierwszy raz w historii?

Gry
955V
Rynek gier mobilnych pobije przychody produkcji na PC i konsole pierwszy raz w historii?
Wojciech Gruszczyk | 25.04.2016, 19:08

Małe gry na telefony i tablety podbijają świat. Najlepszym dowodem na te słowa jest najnowszy raport, według którego w 2016 roku mobilne pozycje dochodami pobiją produkcje na konsole oraz komputery osobiste. 

Analitycy z firmy Newzoo postanowili przyjrzeć się naszej branży i dostrzegli ciekawostkę – w 2016 roku gry na tablety oraz smartfony mają wygenerować dokładnie 36,9 mld dolarów przychodu (37%) i będzie to wynik rekordowy, ponieważ cały rynek może pochwalić się dochodami na poziomie 99,9 mld dolarów. Jak łatwo możemy policzyć, to właśnie te „małe pozycje” zarobią najwięcej.

Dalsza część tekstu pod wideo

Według pracowników firmy, gry na komputery przyniosą autorom i wydawcom 31,9 mld dolarów, zaś pozycje na konsole mają wygenerować 29 mld dolarów. Różnica nie jest kolosalna, ale pierwszy raz w historii mamy być świadkami sytuacji, gdy dzieła na tablety oraz smartfony zgarną największy kawałek z tortu.

Warto równocześnie zaznaczyć, że nasz rynek wciąż rośnie – w 2016 roku wzrost ma wynieść 8,5%, czyli osiągniemy planowe 99,6 mld dolarów, ale już w 2019 roku gry mają zarobić 118,6 mld dolarów… Oczywiście „Mobile Gaming” będzie stale wzrastał.

Ciekawostką przedstawioną przez Newzoo jest spadek gier przeglądarkowych, które mają odnotować obroty niższe o 7,5%. Pragnę jeszcze zaznaczyć, że konsolowa i komputerowa branża nie umiera, bo tutaj również ma zostać odnotowany wzrost (2,1% PC, 4,5% konsole), ale właśnie projekty na urządzenia mobilne odnoszą największy sukces. 

Źródło: http://www.cnbc.com/2016/04/22/mobile-game-revenue-to-pass-console-pc-for-first-time.html

Komentarze (27)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper