Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 10.04.2016 11:21
DLC do Final Fantasy XV poznamy latem, a wersja PC może zaprezentować nowy poziom - nowe informacje o grze
950V

DLC do Final Fantasy XV poznamy latem, a wersja PC może zaprezentować nowy poziom - nowe informacje o grze

Po imprezie Uncovered: Final Fantasy XV twórcy bardzo chętnie wypowiadają się o nadciągającej pozycji. Hajime Tabata postanowił kolejny raz zdradzić bardzo gorące szczegóły dotyczące tytułu, a nawet wypowiedział się bardzo pozytywnie o możliwej wersji na komputery osobiste. 

Długo czekaliśmy na takie zatrzęsienie informacji dotyczące Final Fantasy XV. Twórcy dopiero po specjalnym wydarzeniu Uncovered postanowili przedstawiać wszystkie szczegóły dotyczące projektu. Hajime Tabata chce przygotować graczy na tytuł i właśnie z tego powodu często rozmawia z dziennikarzami – ostatni wywiad z francuską witryną JeuxVideo zdradza sporo ciekawych informacji.

Tak prezentują się szczegóły:

  • Trudno jednoznacznie stwierdzić ile osób pracuje nad Final Fantasy XV, ale twórca szacuje, że około 300 deweloperów tworzy tytuł.
  • Tabata również nie potrafi dokładnie określić dokładnego stopnia rozwoju prac nad pozycją, ale etap jest na tyle zaawansowany, że autorzy mogli ogłosić datę premiery. Faza lokalizacji na różne języki została już zapoczątkowana.
  • W tytule pojawią się mniej filmowe przerywniki, ponieważ Square Enix postanowiło stworzyć pełnometrażowy film fabularny Kingsglaive.
  • W tej chwili zespół ciężko pracuje nad zbalanoswaniem pozycji i takimi szczegółami jak ilość zdobytego doświadczenia, progresja konieczna do zdobycia nowego poziomu, balansowaniem mocny poszczególnych broni i szybkością animacji ataków. Inżynierowie pracują nad optymalizacją, a artyści skupiają się na polerowania oprawy.
  • Deweloperzy pracują również nad optymalizacją klatek na sekundę. Ich zadaniem jest znalezienie kompromisu pomiędzy tym co widzimy na ekranie, a okiełznaniem fps-ów.
  • Najważniejszym elementem dla twórców jest upewnienie się, że gra nie utraci swojego ducha.
  • W tytule nasz pojazd może latać, ale nie od początku. Gdy już to będziemy mogli zrobić, to jeden klawisz zamieni maszynę.
  • Wszystkie szczegóły dotyczące DLC poznamy latem. Twórcy chcą za pomocą dodatkowych opowieści rozszerzyć naszą przyjemność z gry. Square Enix nie chce zwykłych dodatków, a elementów, które faktycznie zadowolą graczy.
  • Tabata jest zainteresowany przygotowaniem wersji na PC po stworzeniu edycji na konsole, ponieważ chciałby osiągnąć nowy poziom technologiczny. Twórca nie ukrywa, że z powodu ograniczeń konsolowych jego zespół nie mógł zająć się niektórymi elementami. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że nową edycję trzeba tworzyć od podstaw i na początku należy sprawdzić dokładnie wszystkie technologie, które można użyć do przygotowania tytułu. Nie byłby to prosty port wersji konsolowej.  

Źródło: http://www.dualshockers.com/2016/04/09/final-fantasy-xvs-dlc-will-be-detailed-this-summer-tabata-talks-frame-rate-pc-and-more/

Tagi: Final Fantasy XV hajime tabata Square Enix