Microsoft jest gotowy i ma technologię dla rozgrywki cross-sieciowej
Amerykańska korporacja w ostatnim miesiącu zaskoczyła. Firma oficjalnie poinformowała, że jest chętna na umożliwienie rozgrywki cross-sieciowej. Według najnowszych informacji technologia jest już gotowa.
Eurogamer miał przyjemność porozmawiać z szefem europejskiego oddziału ID@Xbox. Agostino Simonetta postanowił wyjaśnić, że jego firma przygotowała technologię, która działa i teraz każda zainteresowana firma może korzystać ze zmagań cross-sieciowych.
Microsoft stworzył podwaliny pod taką zabawę, ale nie możemy zapomnieć, że wszystko zależy od deweloperów – Microsoft nie zamierza narzucać żadnych dat:
„Ta opcja pojawi się w Rocket League. Natomiast jeśli chodzi o daty, to nie narzucamy deweloperom informacji na temat wydania. Element zostanie udostępniony, gdy twórcy będą gotowi.”
Musicie jednak wiedzieć, że cała technologia jest już stworzona. Teraz tylko twórcy gier muszą wyjść z inicjatywą i zająć się elementami w swoich tytułach. Simonetta nie ma niestety dla nas dobrych informacji dotyczących zmagań graczy na Xboksie One z posiadaczami PlayStation 4, ponieważ… Wszystko zależy od deweloperów:
„Cóż, tak jak powiedziałem – o wszystkim decydują deweloperzy. Nasze zaproszenie jest aktualne."
Amerykanie zajęli się innowacją, ale czy Sony będzie zainteresowane koncepcją? Trudno powiedzieć. Agostino nie odpowiada wprost:
„Możemy tylko powiedzieć, że jesteśmy gotowi. Zrobiliśmy swoje i zapraszamy wszystkich zainteresowanych.”
Przedstawiciel Microsoftu wspomniał jeszcze, że prace nad zamianą wszystkich Xboksów One w dev-kity nadal trwa. Testy rozpoczęły się 30 marca i profesjonalni deweloperzy coraz to chętniej korzystają z tego pomysłu.