id Software prezentuje 9 pięknych map z Doom. Zobaczcie dynamiczny zwiastun
Deweloperzy odpowiedzialni za Doom (2016) podsycają atmosferę. Firma właśnie opublikowała nowy zwiastun przedstawiający lokacje z nadciągającej produkcji.
Doom (2016) zapowiada się na piękny powrót do najlepszych lat hardcorowego strzelania. Deweloperzy małymi krokami odsłaniają wszystkie informacje o produkcji, a dzisiaj możemy zapoznać się z dokładnymi szczegółami na temat map. Twórcy na start przygotują 9 lokacji:
- Wykopaliska. Niewielki posterunek górniczy UAC. Uważaj na kruszarkę skał!
- Piekielne ziemie. Średniej wielkości mapa w piekle, z częścią wewnętrzną i zewnętrzną. Mnóstwo platform, przepaści i teleporterów.
- Rozpadlina. Ta gigantyczna mapa zabiera nas głęboko pod czapy lodowe Marsa. Idealne miejsce do gry w mroźnego berka.
- Wysypisko. Ta nieduża mapa to centrum przetwarzania odpadów dla kompleksu badawczego i mieszkalnego UAC. Nic dziwnego, że jest pełna radioaktywnego śluzu.
- Spirala. Tu odbywają się eksperymenty na demonach oraz badania nad zaawansowaną bronią. Idealne miejsce na szybką rundę areny klanowej.
- Wieczne potępienie. Pogmatwana i sadystyczna, ta starożytna arena pełna jest krzyków agonii nieszczęsnych dusz, które cierpią piekielne męki.
- Świętokradztwo. Mapa znajdująca się w pęknięciu piekielnych odmętów, zawiera bardzo niewiele miejsc do ukrycia się. Ruszaj się szybko... albo giń jeszcze szybciej.
- Fala gorąca. Industrialny ośrodek UAC z wypolerowanymi korytarzami, które wkrótce spłyną ludzką (i demoniczną) krwią.
- Podziemie. W tej symetrycznej jaskini gromadzona jest piekielna energia, zanim zostanie przesłana na Ziemię.
Nie jest to największa liczba, ale nie możemy zapomnieć, że dzięki SnapMap każdy gracz z łatwością będzie mógł przygotować dodatkowe miejscówki. Mam nawet wrażenie, że dzięki społeczności to zestawienie zostanie kilkukrotnie powiększone w przeciągu pierwszego miesiąca od dnia premiery gry.
Studio potwierdziło również kilka ciekawostek, na które będziemy mogli się natknąć. Teleportery, platformy skokowe, wybuchające beczki, radioaktywny śluz, czy też dziury – wszystkie elementy ubarwią rozgrywkę:
- Na niektórych mapach znajdziemy jedno- lub dwukierunkowe teleportery. Korzystać z nich mogą zarówno ludzie, jak i demony, ale strzały nie są przenoszone (więc nawet nie próbuj posyłać salwy rakiet przez teleporter!).
- Masz ochotę wskoczyć na szczyt poziomu? Szukaj platform skokowych. Zarówno ludzie, jak i demony mogą z nich skorzystać, aby szybko przenieść się wyżej.
- Zgodnie z tradycją, na każdej mapie dla wielu osób znajdziemy wybuchowe beczki i zbiorniki z odpadami. Te pierwsze robią dokładnie to, czego się spodziewamy; te drugie nie tylko wybuchają, ale pozostawiają też po sobie radioaktywny śluz, który przez pewien czas zadawać będzie obrażenia każdemu nieszczęśnikowi, który przebiegnie przez świecące zielone błotko.
- A skoro już mówimy o zielonym błotku, niektóre poziomy są otoczone przez radioaktywny śluz, który zadaje obrażenia ludziom. Ogień też jest niebezpieczny, podobnie jak energia/plazma, które mogą zabić od razu, w zależności od ich zagęszczenia. Demony są odporne na wszystkie trzy powyższe zagrożenia.
- Jak zawsze, należy unikać lawy i dziur śmierci. Są one zabójcze zarówno dla ludzi, jak i demonów.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do DOOM (2016).