Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 25.02.2016 18:28
Twórcy Doom mierzą wysoko: „Naszym celem jest stworzenie jak najlepiej wyglądającej gry w 1080p i 60fps.”
1294V

Twórcy Doom mierzą wysoko: „Naszym celem jest stworzenie jak najlepiej wyglądającej gry w 1080p i 60fps.”

Doom (2016) zapowiada się na sporą przyjemność dla wiernych fanów starej szkoły strzelanek. Produkcja będzie śmigać na nowym silniku i dzięki temu deweloperzy mogli zaszaleć. id Software chce stworzyć wyjątkowo piękną i bajecznie płynną pozycję. 

W dniu premiery Doom (2016) będziemy świadkami premiery idTech 6. Najnowsza wersja silnika jest podobno wyjątkowo potężna. Twórcy z id Software nie ukrywają, że zaoferowanie graczom nowej jakości było możliwe dzięki dołączeniu do zespołu członków z Crytek. Sytuację skomentował główny programista renderingu, Tiago Sousa, który do id przeszedł półtora roku temu:

„Wiele osób z naszego działu technologicznego pracowało wcześniej w Cryteku, a więc dobrze się znamy i od dłuższego już czasu ze sobą współpracowaliśmy. To było interesujące i produktywne przedsięwzięcie – poznaliśmy podstawy idTech i teraz staramy się znaleźć sposób na wyniesienie go na nowy poziom.”

Autorom udało się osiągnąć na obu konsolach rozdzielczość na poziomie 1080p, a zarazem 60 klatek na sekundę! Jest to naprawdę dobra wiadomość dla sympatyków serii, ponieważ możemy mieć pewność, że w przypadku najnowszej przygody otrzymamy bardzo płynną, a zarazem piękną produkcję. Główny programista projektu – Billy Khan – zapowiada wyjątkowe osiągi:

„Chcemy, aby gracze zastanawiali się, jak to możliwe, że DOOM i inne gry idTech 6 wyglądają tak świetnie w 60 klatkach na sekundę i 1080p na wszystkich platformach, podczas gdy inne tytuły nie są w stanie osiągnąć takiej jakości nawet w 30 klatkach na sekundę. Naszym celem jest stworzenie jak najlepiej wyglądającej gry w 1080p i 60fps.”

Khan jest również zadowolony, ponieważ idTech 6 umożliwia łatwe dodawanie nowych elementów do produkcji:

„idTech 6 pozwala grafikom i projektantom szybko dodawać szczegóły do tworzonego świata. Fizyczny renderer idTech 6 oraz system dynamicznego oświetlenia pozwala grafikom tworzyć postacie i otoczenie bardziej realistyczne niż kiedykolwiek.”

Źródło: bethesda.net

Tagi: