Abonamenty Activision według Pachtera

Gry
920V
Abonamenty Activision według Pachtera
Butcher | 23.11.2010, 13:33

"Multiplayer. Free with every copy of CoD: Black Ops" - taki napis napotkamy grając online w najnowszego shootera Treyarch. W wersji podstawowej multiplayer jest darmowy, jak najbardziej. Ale co może przynieść przyszłość, jeśli Activision zechce zrealizować swoje nieśmiało sygnalizowane plany?

"Multiplayer. Free with every copy of CoD: Black Ops" - taki napis napotkamy grając online w najnowszego shootera Treyarch. W wersji podstawowej multiplayer jest darmowy, jak najbardziej. Ale co może przynieść przyszłość, jeśli Activision zechce zrealizować swoje nieśmiało sygnalizowane plany?xxxxx

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Tego, co dostajemy kupując Black Ops, nikt nam nie odbierze - ale zawsze można kusić graczy dodatkowymi, już płatnymi bonusami. Taki zresztą był zamysł i przesłanie wypowiedzi Koticka, gdy pojawiły się pierwsze plotki o wprowadzeniu płatnej subskrypcji do serii Call of Duty - cokolwiek miałoby się pojawić, miało dawać nam dodatkowe korzyści i benefity, ponad to, co dostajemy na płycie. W omawianej kwestii zaprzągł ostro do pracy swoją wyobraźnię znany nam analityk branżowy Michael Pachter, który wydumał własny scenariusz możliwych wydarzeń. Oddajmy mu głos:

 

"Wszyscy będą mieli dostęp do darmowego multiplayera w obecnej formie. Ale dodatkowo widzę wirtualne dobra oferowane w przystępnej cenie - np. za 1 dolara. Będą specjalne typy broni, pancerza, pojazdów itp., a ich ilość będzie rosła, w nadziei, że jakiś procent grających online w CoD (teraz chyba ok. 14 milionów ludzi) wysupła 1-2$ miesięcznie na wirtualne gadżety.

 

Myślę, że firma 'zwiąże' swą ofertę proponując 5$ za miesięczny abonament w Black Ops, dający wszystkie dostępne przedmioty za darmo oraz dostęp do pakietów map, tak długo, jak gracz będzie aktywny. Pojawią się zapewne 3 paczki map po 15$, więc choćby ich wspólna wartość 45$ przekona część graczy do inwestycji 5$, wraz z gadżetami, czyniąc ofertę interesującą. Dodatkowo, abonent za swoje 5$ miałby dostęp do ekskluzywnych turniejów, trybów gry, osiągnięć oraz innych rzeczy, które wymyśli Activision aby zachęcić ludzi do wyłożenia kasy.

 

Potem, myślę, że Activision zaoferuje subskrypcję za 10$, dotyczącą WSZYSTKICH gier Call of Duty. Każdy, płacąc 10$ miesięcznie, będzie miał dostęp do wirtualnych gadżetów, ekskluzywnych turniejów, trybów gry, osiągnięć, paczek z mapami do CoD: MW, MW2, World at War i Black Ops, a tak długo jak ich subskrypcja będzie aktywna, także dla kolejnych gier. W tej chwili jest (chyba) 7 pakietów map, następne 3 ukażą się w przyszłym roku, więc za 10$ miesięcznie gracz będzie miał dostęp do 10 pakietów. Całkiem nieźle.

 

Następnie podejrzewam, że Activision zaoferuje miesięczną subskrypcję za 15$ na zasadzie 'dostępu do wszystkiego' - pozwalając grać w World of Warcraft, StarCarft II, nowy projekt Bungie, wszystkie gry z serii CoD i cokolwiek wymyślą z Guitar Hero (np. darmowe pobieranie utworów), na nielimitowanych warunkach. Pokochają to zwłaszcza subskrybenci WoW, bo już teraz płacą 15$ miesięcznie - to oczywiście zmusi ich do zakupu gier CoD aby w nie grać, ale to z kolei spowoduje wzrost ich sprzedaży na PC. Z tego rynku wszystkie przychody płynąć będą do Activision, podczas gdy na PS3/X360 przychody z abonamentów będą musieli dzielić z producentami platform.

 

Największą sztuczką jest poradzenie sobie z tym wszystkim, nie niszcząc sprzedaży gier. Będą postępować bardzo ostrożnie, przede wszystkim upewniając się, że wyraźnie dają znać konsumentom, że NIE zabierają niczego, ale oferują O WIELE WIĘCEJ za niewielkie pieniądze."

 

Jak Wam się podoba "szatański plan Activision", zrodzony w głowie Pachtera? Warto dodać, że analityk nie ma żadnych wewnętrznych przecieków odnośnie jego powstania i realizacji, a wszystko wydumał na podstawie wcześniejszych wypowiedzi bossów Activision, własnego doświadczenia i obserwacji branży.

 

Widzicie tu "ręce i nogi" oraz faktyczne przesłanki, aby kiedyś stał się rzeczywistością? Zakładając, że doszłoby do jego realizacji na taką skalę - bylibyście skłonni płacić za wspomniane dodatki abonamentem, czy mimo wszystko jednorazowo kupować np. wybrane DLC? Która opcja z powyższych najbardziej by Wam odpowiadała?

 

Źródło: własne

Komentarze (29)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper