Sony wykupiło belgijskiego producenta sensorów kinetycznych. PlayStation VR próbuje dogonić Valve?

Gry
760V
Sony wykupiło belgijskiego producenta sensorów kinetycznych. PlayStation VR próbuje dogonić Valve?
Mateusz Gołąb | 09.10.2015, 14:30

Jednym z problemów hełmów wirtualnej rzeczywistości jest to, że pomimo wciągania gracza w trójwymiarowy świat, nie ma on w nim możliwości naturalnego poruszania się.

Z wyjątkiem ruchów głową oczywiście. Wygląda na to, że Valve może mieć pomysł na rozwiązanie tego problemu. Ich, opracowane wraz z firmą HTC, urządzenie Vive, nie składa się jedynie z samych gogli, ale posiada dedykowane kontrolery oraz specjalne czujniki mające wykrywać miejsce, w którym się znajdujemy. Wszystko po to, aby jak najlepiej symulować przeniesienie odbiorcy do wirtualnego świata.

Dalsza część tekstu pod wideo

W podobnym kierunku wydaje się zmierzać Sony ze swoim PlayStation VR. Firma wykupiła właśnie belgijskiego producenta sensorów Softkinetic Systems. Ich produkty oparte są na technologii Time-of-Flight, której zadaniem jest mierzenie odległości względem poszczególnych obiektów na podstawie czasu, jaki potrzebuje światło, by przebyć drogę ze źródła do obiektu i z powrotem.

Sony ma zamiar rozwijać wspomnianą technologią, a także wykorzystać ją w połączeniu z własnymi projektami. Nie bez powodu pierwszym, co nasuwa się na myśl jest PlayStation VR.

Źródło: http://www.sony.net/SonyInfo/News/Press/201510/15-083E/index.html

Komentarze (29)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper