CD Projekt RED informuje - Wiedźmin 3: Dziki Gon odniósł świetny wynik na konsolach

Gry
1979V
CD Projekt RED informuje - Wiedźmin 3: Dziki Gon odniósł świetny wynik na konsolach
Wojciech Gruszczyk | 24.09.2015, 20:59

Nadal nie otrzymaliśmy dokładnej liczby sprzedaży Wiedźmin 3: Dziki Gon na poszczególnych platformach, ale przedstawicielka CD Projekt RED przybliżyła zainteresowanym dane dotyczące wyników Geralta. Jak się okazuje gracze zdecydowanie chętniej sięgnęli po edycję na konsole!

Karolina Gnaś od ponad 3 lat pracuje dla CD Projekt RED, gdzie piastuje zaszczytne stanowisko nazwane „Investor Relations Manager”. Przedstawicielka rodzimego studia odpowiedziała na forum na pytania, które gracze mogą kierować do zarządu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Dzięki wypowiedziom dowiedzieliśmy się, że Wiedźmin 3: Dziki Gon jest rozchwytywany na konsolach – 70% całej sprzedaży pochodzi właśnie z edycji na PlayStation 4 i Xboksy One:

"Nie podajemy informacji na temat szczegółowego rozkładu sprzedaży Wiedźmina 3. W dużym uproszczeniu, do końca czerwca 2015 r. 30% sprzedanych sztuk naszego najnowszego tytułu to wersja na PC a 70% to wersje konsolowe."

Ciekawostką na pewno jest również informacja, że 75% ogólnego zainteresowania pozycją to pudełka. Aktualnie tylko 25% graczy sięga po cyfrówki (dane do końca czerwca):

"Standardowo, w branży gier wideo tuż po premierze tytułu dominuje sprzedaż fizyczna (pudełkowa). Jednak półka sklepowa ma swoją pojemność i starsze gry wcześniej czy później tracą na niej miejsce na rzecz nowszych i mocniej promowanych tytułów. W dłuższym czasie – sprzedaż cyfrowa staje się więc dominująca. Taki rozkład obserwujemy teraz w przypadku Wiedźmina 3: Dziki Gon, którego większość sprzedaży przypada na wersje pudełkowe. Natomiast nasze starsze tytuły – Wiedźmin oraz Wiedźmin 2 sprzedają się głównie w kanale cyfrowym.

Jeżeli chodzi o podział sprzedaży – w przypadku Wiedźmina 3 w pierwszym okresie (do końca czerwca 2015) nieco ponad jedna czwarta sztuk została sprzedana cyfrowo. Jednocześnie sprzedaż cyfrowa wygenerowała blisko połowę przychodów z tantiem. "

Przedstawicielka CDP RED wyjaśniła również zagadnienia dotyczące wartości procentowej nakładów gry, które zostały uwzględnione w wynikach pierwszego półrocza (w rozbiciu na produkcję oraz promocję)?

"Ujęty w rachunku wyników segmentu Produkcji gier za 2015H1 koszt wytworzenia sprzedanych produktów i usług wyniósł 63,2 mln. Na koszt ten składa się głównie aktywowana z bilansu część bezpośrednich nakładów na wytworzenie Wiedźmina 3. Około 66% wszystkich poniesionych bezpośrednich nakładów na wytworzenie Wiedźmina 3 zostało ujęte w kosztach wytworzenia sprzedanych produktów i usług za okres od premiery do końca czerwca 2015. Na zapasach segmentu w pozycji produkty gotowe pozostaje jeszcze 31,9 mln zł (to jest około 34% łącznych bezpośrednich nakładów na wytworzenie Wiedźmina 3). 

Jeżeli chodzi o koszty promocji sprawa jest nieco bardziej złożona:

Nieco ponad 80% całkowitych nakładów na marketing i promocje gry realizowali zewnętrzni dystrybutorzy. W przypadku kosztów płatnego marketingu większość działań przeprowadzona była przed i w okolicy premiery Wiedźmina. Wartość nakładów na promocję gry poniesionych przez dystrybutorów jest w większości przypadków uwzględniona w kalkulacji należnych nam tantiem licencyjnych, (tj. efektywnie koszty promocji pomniejszyły nasze przychody z tytułu sprzedaży licencji za kwartał premiery) tym samym w rachunku wyników „zostały uwzględnione” jedynie w postaci mniejszych przychodów ze sprzedaży licencji -> bezpośrednio nie widać tych kosztów w pozycjach kosztowych naszego rachunku wyników. 

Ponadto część wydatków na promocje gry Wiedźmin 3 finansowana była bezpośrednio przez CD PROJEKT i ujmowana w wynikach bieżących okresów – vide wzrost kosztów sprzedaży segmentu Produkcji gier od 2013 roku gdy rozpoczęte zostały pierwsze działania promujące grę, a studio CD PROJEKT RED rozpoczęło prezentowanie gry na wszystkich najważniejszych targach branżowych. W odniesieniu do pierwszego półrocza 2015 – największą składową wykazanych w segmencie Produkcji gier kosztów sprzedaży w łącznej kwocie 16,5 mln zł są właśnie poniesione przez Spółkę, szeroko rozumiane koszty promocji gry w tym okresie. "

Przeglądając wspomniane forum (tutaj zachęcam!) można trafić również na różne ciekawostki – aktualnie najwięcej pracowników zajmuje się... Cyberpunkiem!

"Obecnie w studiu pracuje ponad 250 osób zaangażowanych bezpośrednio w produkcję gier. Najwięcej osób zaangażowanych jest w Cyberpunk 2077. "

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Źródło: https://www.cdprojekt.com/Forum,t,377,topic_page,55

Komentarze (133)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper