Twórcy nieźle musieli kombinować graficznie w latach 80. Z tego filmu poznacie ich sztuczki

Gry
1250V
Twórcy nieźle musieli kombinować graficznie w latach 80. Z tego filmu poznacie ich sztuczki
Mateusz Gołąb | 20.08.2015, 12:10

Kiedyś wcale nie było prościej. Gry, owszem, posiadały dwuwymiarową grafikę bazującą na sprite'ach, ale trzeba mieć na uwadze, że sprzęty również były dużo bardziej ograniczone.

Niby wszystko wyglądało w latach 80. prosto i płasko, ale wbrew pozorom kryło się za tym sporo pracy, kunsztu grafików oraz dziwnych sztuczek, które pozwalały na przeskoczenie ograniczeń jakie stawiał twórcom sprzęt. Bądźmy szczerzy - urządzenia pokroju NES, Sega Genesis czy nawet komputery pokroju Commodore 64 nie były demonami prędkości i nie oferowały pamięci RAM o ogromnej pojemności. Mimo to, wiele rozpikselowanych gierek potrafi wyglądać ciekawie pod względem estetycznym, nawet dziś.

Dalsza część tekstu pod wideo

A jeżeli w waszych oczach nie wyglądają, to zaczniecie chociaż podziwiać ich autorów, gdy tylko dowiecie się jakim problemom musieli stawiać czoła w tamtych czasach. Z poniższego filmu autorstwa iBookGuy'a dowiecie się co nieco o pikselach, sprite'ach i kolorach. 

Zapraszamy do oglądania i wyrażania swojej opinii na temat retrografiki w komentarzach!

Źródło: http://www.eurogamer.net/articles/2015-08-19-a-great-explanation-for-how-oldschool-graphics-worked

Komentarze (17)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper