74 miliardy dolarów - takie straty spowodowało piractwo do 2014 roku

Gry
2600V
74 miliardy dolarów - takie straty spowodowało piractwo do 2014 roku
Mateusz Gołąb | 13.08.2015, 12:14

Piractwo jest ogromnym i stale rosnącym problemem na skalę światową. Nie spodziewaliśmy się jednak, że szacowana suma wszystkich strat jest aż tak astronomiczna!

Dane zebrane przez firmę Arxan Technologies są jednoznaczne - do 2014 roku straty spowodowane nie zmonetyzowanymi kopiami gier wyniosły aż 74 miliardy dolarów. Szacuje się, że w tylko w tym roku dojdą do tego kolejne dwa miliony - włączając w to gry, oprogramowanie oraz inne media cyfrowe. Kwota strat, które dotknęły twórców od początku istnienia internetu jest zatrważająca.

Dalsza część tekstu pod wideo

Arxan Technologies to firma zajmująca się bezpieczeństwem w cyberprzestrzeni. Jej głównym zadaniem jest ochrona oprogramowania i różnorodnych palikacji przed hakerami i scammerami. Z okazji ujawnienia swoich danych dotyczących branży gier wideo, Arxan przygotowało również krótką prezentację przedstawiającą opłakany stan naszej branży. Możecie ją zobaczyć w naszej galerii.

Pomiędzy 2012 a 2014 rokiem średnia wartość piraconych programów wynosiła rocznie około 1.6 milionów dolarów. W tym roku może ona wzrosnąć do niemal dwóch milionów. Arxan tłumaczy również działanie piratów. Hakerzy są w stanie, za pomocą istniejących już narzędzi, rozlożyć gotowe gry i programy, by wykraść z nich kody zabezpieczające lub by złamać powłokę DRM. W kwestii aplikacji mobilnych nie ma większego problemu, by zaszczepić w nich skrypty typu malware, zarażające telefony i tablety przy odpaleniu programu.

Aż 97 % mobilnych aplikacji nie posiada odpowiedniej ochrony binarnej, co stanowi ogromne zagrożenie zarówno dla twórców, jak i nabywców tych programów. Jest to największy problem w kwestii współczesnych zabezpieczeń.

Niestety nie wszystkie rozwiązania, jakie sugeruje Arxan są optymalne dla odbiorcy produktu. Jako jeden z trzech skutecznych sposobów przeciwdziałania piractwu poleca się wzmocnienie metody DRM. Jako gracze, wszyscy wiemy jak kończyły się dotychczasowe próby tego typu. 

Jaka jest wasza opinia na temat tego raportu?

Źródło: http://www.playstationlifestyle.net/2015/08/12/pirated-games-assets-reached-74000000000-in-2014-according-to-cybersecurity-company/#/slide/7

Komentarze (195)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper