Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 03.08.2015 13:58
Microsoft chce się skupić na własnych markach
712V

Microsoft chce się skupić na własnych markach

Amerykańska korporacja nie może specjalnie narzekać na brak ciekawych i mocnych tytułów w swoim prywatnym katalogu. Firma chce w najbliższych latach skupić się na własnych markach i jednocześnie mniej polegać na pozycjach od ekip third-party. 

Szef marki Xbox – Phil Spencer – pojawił się w ubiegłym tygodniu na China Joy 2015 i postanowił podzielić się swoimi przemyśleniami na temat strategii Microsoftu. Firma ma zamiar w najbliższym czasie skupić się na własnych IP:

„Moja strategia jest skupiona na własnych markach od własnych ekip i inwestowanie w posiadane IP. Chce mieć silne relacje z studiami third-party, ale płacenie za wiele tytułów ekskluzywnych od tych zespołów nie jest strategią długoterminową.”

Trudno nie zgodzić się ze Spencerem. Amerykanie mają w swoim katalogu wiele wyśmienitych produkcji i to właśnie te marki powinny zostać odpowiednio potraktowane przez Microsoft. Kupowanie jednej edycji ciekawego tytułu to na pewno dobra oferta, ale pod względem długoterminowej strategii nie jest to najlepszy sposób na podbicie rynku.

Phil wspomniał, że na zbliżającym się gamescomie zobaczymy prawdziwą moc Xboksa:

„To wspaniale posiadać Tomb Raidera w ramach naszego line-upu, ale rdzeniem naszej strategii jest inwestowanie w produkcje od zespołów first party i to zobaczycie na targach gamescom.”

Źródło: http://www.vg247.com/2015/08/03/less-third-party-deals-and-more-first-party-exclusives-in-the-future-for-xbox-says-spencer/

Tagi: