Blisko fotorealizmu - autorzy nowego Need for Speed omawiają tworzenie wozów

Gry
2333V
Blisko fotorealizmu - autorzy nowego Need for Speed omawiają tworzenie wozów
Bartosz Dawidowski | 24.07.2015, 08:48

Deweloperzy nowego Need for Speed opublikowali ciekawy artykuł na oficjalnej stronie promującej grę. Najciekawszymi elementami są tutaj dołączonego zdjęcia, porównujące prawdziwe samochody z ich wirtualnymi odpowiednikami.

Bran Alban, jeden z deweloperów pracujących nad Need for Speed, przedstawił proces tworzenia wirtualnych odpowiedników sportowych samochodów. Autorzy Need for Speed zaczynali od opracowania prototypowej wersji grafiki oraz otoczenia. W tym miejscu ekipa Ghost Games mogła naprawdę zaszaleć z detalami otoczenia i jakością tekstur. Porównanie miejscówki oraz prawdziwego auta z cyfrową wersja tej lokacji znajdziecie na ostatnim obrazku w galerii (po lewej stronie obrazka znajduje się materiał deweloperów, po prawej prawdziwe zdjęcie).

Dalsza część tekstu pod wideo

Deweloperzy Need for Speed starali się jak najbardziej zbliżyć do rzeczywistości, wykorzystując zaawansowane możliwości silnika Frostbite. Kluczowe w tym zadaniu było wykonanie odpowiedniej dokumentacji fotograficznej. W związku z tym autorzy odwiedzili m.in. imprezę SEMA w Las Vegas i Liberty Walk w Japonii.

Następnie deweloperzy zabierali się za tworzenie modeli 3D w aplikacji CAD, by przerzucić wypracowane dzieło do edytora związanego z silnikiem Frostbite, czyli FrostEd. Na każdy samochód w grze przypadają 24 części oraz 50 różnych tekstur.

Źródło: http://www.speedhunters.com/2015/07/creating-the-cars-of-need-for-speed/

Komentarze (43)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper