Wyciekły soczyste szczegóły z Mass Effect 4
BioWare niezbyt chętnie wypowiada się na temat swojej nadchodzącej produkcji, ale gracze z wielką przyjemnością wynajdują kolejne informacje na temat . W grze podobno znajdą się nowe tryby rozgrywki, które urozmaicą to wielkie uniwersum.
Na wstępie pragnę zaznaczyć, że poniższa lista informacji nie jest potwierdzona przez studio. Wieści pochodzą z rzekomo rozsyłanej do graczy ankiety, z której miłośnicy serii Mass Effect zdołali wyłowić najciekawsze informacje. Identyczną sytuację mieliśmy w przypadku Inkwizycji – również wtedy w tak nietypowy sposób poznaliśmy szczegóły projektu.
Z podanych szczegółów wynika, że gra będzie zdecydowanie oddzielona od wcześniejszej trylogii. Gracze mają wcielić się w nową postać, która otrzyma możliwość patrolowania „setek” systemów słonecznych.
Bez zbędnego przedłużania, tak prezentują się informacje:
- W pozycji wcielimy się w odkrywcę, którego celem będzie odnalezienie nowego domu dla ludzkości. Na obcych planetach należy pokonać przeciwników i przygotować miejsce do utworzenia kolonii.
- Gra zaoferuje 100 systemów słonecznych do eksploracji (ponad 4 razy więcej niż w Mass Effect 3). Zadaniem graczy będzie gromadzenie zasobów, rozwijanie statku, załogi i arsenału, angażowanie się w dyplomację, odkrywanie tajemnic rasy „Remnants” i rozwijanie technologii.
- Głównym rywalem będzie starożytna rasa „Khet”.
- Podobnie jak w poprzednich odsłonach na misje weźmiemy dwóch przyjaciół. Poznaliśmy Corę – potrafi wygenerować biotyczne tarcze oraz Kroganina Dracka.
- Autorzy nie zapominają o misjach lojalnościowych, dzięki którym będziemy odblokowywać drzewka umiejętności u współtowarzyszy broni.
- Dialogi będą bardziej sensowne, pozwolą nam na większą kontrolę reakcji – między innymi przerywanie rozmowy, wyciągnięcie broni w odpowiednim momencie.
- Podczas rozgrywki będziemy zwiedzać systemy słoneczne, ale zapomnijcie o ekranach ładowania – wszystkie przejścia (ze statku do Mako, wyjście z Mako) odbędzie się bez loadingów.
- Dzięki rozbudowie Mako dodamy do pojazdu między innymi specjalne generatory tarczy oraz detektor wrogów.
- Wiele planet do zwiedzania i kolonizowania.
- W grze pojawi się wiele nowości typu – budowanie kolonii, tworzenie nowych technologii, ulepszanie przedmiotów, wykorzystywanie technik obcych ras.
- Autorzy nie zapomną o rajdach, dzięki którym zwiedzimy starożytne ruiny. Ten element rozgrywki ma się pojawić w dwóch wariantach – standardowy oraz trudny. Podczas misji będziemy eliminować przeciwników, zdobywać cenne łupy (nie tylko bronie, ale również minerały do craftingu).
- Kolejnym typem zadań będą „Khet Outposts”, w trakcie których pokonamy kolejne fale przeciwników.
- Natomiast w „Strike Team” weźmiemy udział w losowo generowanych misjach, które będą trwać od 20 do 30 minut. Podczas zadań wyeliminujemy przeciwników, zdobędziemy niezbędne przedmioty, odzyskamy artefakty. Questy można wykonywać również z przyjaciółmi (kooperacja). Im więcej zadań ukończymy, tym poziom trudności kolejnych będzie większy. W nagrodę zawodnicy otrzymają doświadczenie oraz nowe elementy ekwipunku.
- Powróci „Horde Mode” – 4 graczy zmierzy się z kolejnymi falami nadciągających przeciwników.
Co Wy na te rewelacje?