Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 16.04.2015 20:38
Twórcy zdradzają kolejne informacje z Wiedźmin 3: Dziki Gon
1942V

Twórcy zdradzają kolejne informacje z Wiedźmin 3: Dziki Gon

Prace nad Wiedźmin 3: Dziki Gon zostały zakończone, więc deweloperzy starają się jeszcze bardziej przybliżyć zainteresowanym swoją produkcję. W dzisiejszej porcji szczegółów poznacie między innymi informacje o systemach znajdujących się w świecie oraz kilka ciekawostek dotyczących zadań. 

Dzisiejsza wiadomość o zakończeniu prac nad Dzikim Gonem pozwoliła graczom odetchnąć. Możemy teraz w spokoju przygotowywać się do wielkiej premiery. Twórcy potwierdzili, że gra wkrótce trafi do tłoczni, więc premiera w przyszłym miesiącu jest niezagrożona.

Poniżej znajdziecie sporo ciekawostek na temat pozycji – starałem się wyselekcjonować informacje i nie wrzucać poniżej spoilerów. 

  • W studiu odbyło się wiele rozmów na temat nagości w grze – czy Geralt ma się pokazać bez bielizny? Wielu członków ekipy uważało, że tak, ponieważ w produkcji i tak znajduje się wiele kobiet pokazujących swoje wdzięki. Z tego powodu postanowiono pokazać znacznie więcej męskiej nagości, ale Wiedźmin będzie nadal nosił majtasy.
  • W trakcie jazdy na koniu możemy używać różnych znaków. Dla przykładu znak Axii pozwoli nam uspokoić konia w trakcie walki.
  • Twórcy nie zapomnieli o poziomach przeciwników, które pojawiają się obok paska zdrowia. Musimy jednak zwrócić szczególną uwagę na bestie posiadające „czaszki” – lepiej od nich uciekać.
  • Eliksiry faktycznie sprawiają, że twarz Wiedźmina się zmienia – można to dokładnie zauważyć na przerywnikach filmowych. Na szczęście biały miód leczy rany.
  • Po zabiciu na danym obszarze potwora to społeczność będzie oceniać tę sytuację. Mechanika jest skomplikowana, ma wiele rozgałęzień (czynników decydujących) i różni się w zależności od regionu. Wchodząc na dany obszar będzie sprawdzane – co masz? Kogo zabiłeś? Co zrobiłeś? Jakie były Twoje decyzje w trakcie poszukiwań? Kto Ci pomógł? Te czynniki będą wpływać na rozgrywkę. 
  • Twórcy wspominają, że w pozycji pojawia się kilka zadań typu „przynieść, podaj, pozamiataj”, ale deweloperzy nie lubią tych misji. Nie ma ich wiele, a autorzy starali się urozmaicić nawet takie questy.
  • Bestie mogą zaatakować Geralta podczas medytacji.
  • Sztuczna inteligencja zwierząt jest podstawowa, ale możemy je wykorzystywać – np. zabijając kozła zwabimy potwory. Jednak gdy mięso zwierzęcia zgnije, zapoluje na nie kolejna bestia (żywiąca się padliną).
  • Autorzy wrzucili do produkcji system, który sprawia, że np. wilki polują na jelenie. Jednak gdy Wiedźmin zabije wszystkie jelonki, to drapieżców będzie zdecydowanie mniej.
  • Niektóre elementy zostały usunięte z gry (np. jeżdżenie na łyżwach), ale autorzy starali się nie zmieniać wielu aspektów pozycji.
  • Poziom potworów nie zmienia się.
  • Podczas przygody nie znajdziemy przedmiotów, których nie będziemy mogli używać z powodu zbyt wielkiego poziomu. Przykładowo bronie będą automatycznie skalowane do lvl bohatera i jednocześnie zmniejszą się ich statystyki. Oczywiście przedmioty nie będą się samoczynnie zmieniać przy wzroście umiejętności Wiedźmina.
  • Gra karciana Gwint pozwala uczestniczyć w 10-minutowych starciach. Podczas zabawy można wygrać pieniądze, nowe karty, a nawet wziąć udział z najlepszymi graczami. Istnieją nawet questy związane z tą mini-pozycją.

Źródło: http://www.dualshockers.com/2015/04/16/the-witcher-3-developer-talks-about-systems-fetch-quests-adaptable-loot-nudity-and-penises-and-more/

Tagi: CD Projekt RED pc PlayStation 4 Wiedźmin 3: Dziki Gon xbox one