SXSW 2015: Dragon Age: Inkwizycja i Cień Mordoru znów zgarniają nagrody
Autorzy gier obwołali w trakcie Game Developers Conference Śródziemie: Cień Mordoru mianem najlepszej gry 2014 roku. Jak poszło produkcji Monolith w trakcie nowej edycji imprezy South by Southwest (SXSW), odbywającej się w Austin?
Już po raz drugi w trakcie imprezy SXSW podjęto temat gier wideo (od 1987 na SXSW tematem przewodnim był przemysł muzyczny i filmowy). Grupa 40 branżowych weteranów zebrała się w Austin, by wskazać najlepszą ich zdaniem produkcję, wydaną w 2014 roku. Okazało się, że najwspanialszym tytułem 2014 r. została obwołana nowa część Dragon Age.
Śródziemie: Cień Mordoru zdobyło wyróżnienia za najlepszy gameplay, najlepszy system animacji, najlepszy design i reżyserię. Warto wspomnieć w tym miejscu również o nagrodzie dla This War of Mine, które zostało wyróżnione za wprowadzone do gameplayu innowacje oraz dla Child of Light za przekaz artystyczny.
Nagrody SXSW 2015:
Najlepsza gra roku: Dragon Age: Inquisition
Najlepsza gra mobilna: Hearthstone: Heroes of Warcraft
Table Top Game of the Year: Star Realms
Najlepszy gameplay: Middle-earth: Shadow of Mordor
Najlepsza warstwa artystyczna: Child of Light
Najlepszy system animacji: Middle-earth: Shadow of Mordor
Największe osiągnięcie techniczne: Destiny
Największe osiągnięcie wizualne: Far Cry 4
Najwspanialsza narracja: The Wolf Among Us
Najwspanialszy design i reżyseria: Middle-earth: Shadow of Mordor
Najlepsze efekty dźwiękowe: Alien: Isolation
Najlepsza muzyka: Transistor
Najlepszy multiplayer: Super Smash Bros. Wii U
Najciekawsza postać: Ellie, The Last of Us: Left Behind
Najlepszy zespół eSportowy: Cloud9
Najlepszy kanał online: Rooster Teeth
Najlepsze rozszerzenie cyfrowe: The Last of Us: Left Behind
Najbardziej wyczekiwana gra fundowana przez społeczność: Star Citizen
Nagroda Matthew Crumpa za innowację: This War of Mine
Nagroda Gamer's Voice: Speedrunners