Sporo informacji o walce z Xenoblade Chronicles X
O godzinie 14:00 odbył się specjalny Nintendo Direct poświęcony Xenoblade Chronicles X, w trakcie którego twórcy przedstawili sporo szczegółów dotyczących walki. Jeśli jesteście zainteresowani tym projektem, zapraszamy!
Ponownie wydarzenie nie zostało upiększone angielskimi napisami, więc niektórzy z Was mogli mieć wyraźne problemy z wyłapaniem informacji na ekranie.
Z tego powodu postanowiliśmy w kilku słowach podsumować najważniejsze wieści, które pojawiły się w trakcie live-streamu:
- System walki jest podobny do tego, który spotkaliśmy w Xenoblade Chronicles, ale rozgrywka jest zdecydowanie szybsza. Dzięki temu możemy dynamicznie przełączać broń dystansową na krótką.
- Automatyczne celowanie na wrogów.
- Istnieje kilka rodzajów stylów walki – ataki krótkiego dystansu, długiego, wsparcie i defensywa. Twórcy przygotowali również „Taunt”, dzięki któremu możemy zastraszać przeciwników.
- Gracze muszą współpracować z NPC w walce, czasami NPC korzysta z jednego stylu walki.
- Powracają do gry combosy, dzięki którym możemy zadawać spore obrażenia.
- Gracze mogą atakować potwory w „słabe i dotkliwe miejsca”.
- W pozycji pojawia się kilka ataków specjalnych, dzięki którym postacie mogą zadawać ogromne obrażenia.
- W trakcie rozgrywki musimy „nauczyć się przeciwników” – potwory różnią się umiejętnościami oraz atakami. Niektóre dla przykładu wzywają pomoc.
- Ekwipunek możemy zmieniać, dostosowywać i ulepszać.
- W grze będziemy korzystać między innymi z mieczy, tarcz, oszczepów, karabinów, plecaków odrzutowych, a nawet wyrzutni rakiet.
W moim odczuciu walka w Xenoblade Chronicles X prezentuje się naprawdę ciekawie. Widać, że autorzy mają pomysł na swoją grę.
Szkoda tylko, że kolejny raz nie otrzymaliśmy jakichkolwiek szczegółów dotyczących premiery pozycji na Zachodzie…