W przypadku Rise of the Tomb Raider możemy oczekiwać wielu wymagających zagadek
Crystal Dynamics zapowiedziało, że w przypadku najnowszej przygody Lary Croft możemy się przygotować na wymagające zagadki. W ten sposób twórcy chcą odpowiedzieć na krytykę graczy, którzy w przypadku Tomb Raider oczekiwali trudniejszych wyzwań.
W Tomb Raider wiele zagadek było opcjonalnych i gracze nie byli specjalnie motywowani do zapuszczania się w odległe jaskinie. Wielu graczy krytykowało Crystal Dynamics za podjęcie takiego wyboru.
Dyrektor kreatywny pozycji – Noah Hughes – w rozmowie z Game Informerem zapowiedział, że autorzy chcą naprawić ten błąd:
„Zagadki są ważną częścią formuły, więc jesteśmy podekscytowani, przygotowując więcej grobowców, które będą wyposażone w większą ilość zagadek.”
Twórca podkreślił, że w grze znajdziemy wiele grobowców z zagadkami na bardzo wysokim poziomie, jednak zostanie zachowany styl łamigłówek z poprzedniej odsłony. Dodatkowo deweloperzy przygotowują te wyzwania w starożytnych sceneriach.
Hughes zapowiedział, że Crystal Dynamics stworzyło system „połączonych zagadek”, który znamy z innych odsłon z tego uniwersum:
„Rozwiązanie zagadek z tych grobowców zajmuje więcej czasu, ale to ciekawe połączenie wykorzystania fizyki i systemów przyczynowo skutkowych, które złożą się na wielki finał i otworzą drzwi na końcu sali.”