Japończykom znudziło się granie? - rynek w największym kryzysie od 24 lat
Czyżby Japończycy odwracali się od swojego ukochanego hobby? Wg danych Famitsu w 2014 roku zanotowano najmniejsze zainteresowanie graniem w Kraju Kwitnącej Wiśni od 24 lat.
Wg danych sprzedaży publikowanych przez Famitsu można powiedzieć, że japońska branża jest aktualnie w najgorszej kondycji od 24 lat. Gracze nie chcą wydawać pieniędzy na nowy software i konsole. W 2014 roku wydano tylko 369 miliardów jenów. Dla porównania w rekordowym roku 2007 było to 688 mld jenów, a w 2010 roku 494 mld.
Famitsu podało nam również ranking 10. najlepiej rozchodzących się gier na rynku japońskim. Lista została zdominowana przez 3DS-a i Wii U. Wszystkie pozycje w rankingu top 10 zajmują gry z tych platform. Yo-kai Watch 2 udało się pokonać nawet najnowszą edycję Pokemonów i Monster Hunter 4 Ultimate.
Sprzedaż gier w Japonii (2014):
- Yo-kai Watch 2: Ganso and Honke – 3,050,178 (3DS)
- Pokemon Omega Ruby & Alpha Sapphire - 2,464,850 (3DS)
- Monster Hunter 4 Ultimate – 2,381,177 (3DS)
- Super Smash Bros. for Nintendo 3DS- 2,066,022 (3DS)
- Yo-kai Watch 2: Shin Uchi – 2,007,327 (3DS)
- Yo-kai Watch – 994,346 (3DS)
- Mario Kart 8 – 842,053 (Wii U)
- Dragon Quest Monsters 2: Iru to Ruka no Fushigi na Fushigi na Kagi – 748,139 (3DS)
- Kirby Triple Deluxe – 687,957 (3DS)
- Super Smash Bros. for Wii U – 478,366 (Wii U)
Jak kształtowała się sprzedaż hardware'u? Tutaj oczywiście również królolował 3DS z 3,1 mln sprzedanych sztuk. PS4 nie zdołało przebić granicy 1 mln egzemplarzy, a Xbox One znalazł tylko 45,958 nabywców.
Sprzedaż konsol w Japonii (2014):
1 3DS: 3,153,045 (od premiery 17,847,056)
2 Vita: 1,147,936 (od premiery 3,423,075)
3 PS4 – 925,570
4 Wii U – 604,856 (od premiery 2,123,283)
5 PS3 – 450,034 (od premiery 10,018,534)
6 Xbox One – 45,958
Na marginesie warto dodać, że Level-5 zapowiedziało w sierpniu 2014 r. że Yokai Watch zostanie przetłumaczone na język angielski. Nie podano jeszcze niestety konkretnej daty premiery tego japońskiego bestsellera.