"Zamazuje się granica między stacjonarnymi i przenośnymi urządzeniami"

Gry
2087V
"Zamazuje się granica między stacjonarnymi i przenośnymi urządzeniami"
Wojciech Gruszczyk | 05.01.2015, 20:28

Nvidia od dawna próbuje wyznaczać nowe standardy w graniu na urządzeniach mobilnych. Rewolucję ma rozpocząć Tegra X1, czyli nowy układ graficzny, który został zaprezentowany w trakcie CES 2015. 

W trakcie specjalnej prezentacji w Las Vegas dyrektor generalny Nvidia – Jen-Hsun Huang – zaprezentował nowy „superchip”.

Dalsza część tekstu pod wideo

Twórcy są dumni z osiągów urządzeń mobilnych, które posiadają Tegra X1. Wielką innowacją względem poprzedników jest bardzo małe zużycie energii – wcześniej wersja demonstracyjna Elemental od Epic Games zabierała 300 W mocy, a dzięki Tegra X1 ten wynik udało się zredukować do zaledwie 10 W.

Przedstawiciele Nvidii twierdzą, że Tegra X1 ma wiele do zaoferowania graczom, ponieważ układ jest oparty na architekturze Maxwella.

Nowy układ jest dwukrotnie mocniejszy od zeszłorocznego Tegra K1:

„Tegra K1 ustanowiła nową poprzeczkę wydajności obliczeniowej GPU, a teraz, rok od tego wydarzenia, Tegra X1 zapewnia dwukrotnie lepsze osiągi.”

Tegra X1 obsługuje wszystkie popularne standardy graficzne – w tym Unreal Engine 4, DirectX 12, OpenGL 4.5, CUDA, OpenGL ES 3.1, Android Extension Pack i dzięki temu pozwala na bardzo łatwe przenoszenie produkcji z komputerów osobistych na smartfony.

Układ ma bez najmniejszych  problemów radzić sobie z rozdzielczością odtwarzania wideo 4K przy 60 klatkach na sekundę.

Według przedstawicieli Nvidii „zamazuje się granica pomiędzy stacjonarnymi i przenośnymi urządzeniami”. 

Źródło: własne

Komentarze (115)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper