Twórcy Metro stawiają na mniej liniowy projekt
Od dawna wiemy, że ekipa 4A Games, która ostatnio przeniosła się na Maltę, przygotowuje nowy tytuł. Właśnie otrzymaliśmy pierwsze informacje, z których jasno wynika, że możemy szykować się na dzieło przypominające sandboks.
Nowy projekt ukraińskiego studia jest przygotowywany od dłuższego czasu. Nawet w trakcie prac nad Metro: Redux część ekipy zajmowała się niezapowiedzianym tytułem. Przedstawiciel 4A Games – Oleś Shishkovstov – potwierdził, że gra będzie przypominać sandboks.
"Do gry, nad którą teraz pracujemy nasi projektanci podeszli w stylu bardziej sandboksowym - gry mniej liniowej, ale nadal mocno nastawionej na historię. Nie mogę wchodzić w szczegóły, ale to wymaga wiele pracy również ze strony programistów. Ponadto, pracujemy również nad grafiką i to pod wieloma względami, ostatnio udało nam się wprowadzić oparty na fizyce, globalny ambient occlusion (w miejsce lokalnego SSAO). Nie mogę mówić nic na temat PBR (physically-based rendering), ponieważ w tym miejscu jesteśmy na etapie dostosowania."
Zapowiada się ciekawie? Bez wątpienia, ale twórcy stawiają na „więcej wszystkiego” i prawdopodobnie zdecydują się na 30 klatek na sekundę.
"Właściwie w naszym niezapowiedzianym tytule projektanci chcą więcej i więcej wszystkiego (jak zwykle) i możliwe, że będziemy celować w 30 klatek na sekundę."
Lepsza rozgrywka z wielką ilością różnorodnych efektów od płynności na poziomie 60 FPS-ów?