Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 19.08.2014 16:33
900p w Diablo było nie do przyjęcia przez Microsoft - nawet kosztem FPS-ów?
1619V

900p w Diablo było nie do przyjęcia przez Microsoft - nawet kosztem FPS-ów?

Pierwotnie Diablo III: Reaper of Souls - Ultimate Evil Edition w wersji na Xboksa One miało śmigać w 900p, jednak w późniejszym terminie otrzymaliśmy zapewnienie, że patch w dniu premiery podniesie rozdzielczość do mitycznego 1080p. Jak się okazuje to amerykańska korporacja nalegała, a nawet pomagała twórcom ulepszyć produkcję.

John Hight – dyrektor produkcji – w rozmowie z Digital Foundry powiedział, że z początku jego firma miała wielkie problemy z osiągnięciem 1080p na Xboksie One. Z tego powodu postawiono na 900p, jednak przedstawiciele Microsoftu stwierdzili, że ta decyzja jest nie do przyjęcia.

"To było nie do przyjęcia. Musieliśmy znaleźć sposób, aby uzyskać lepszą rozdzielczość. Więc pracowaliśmy bezpośrednio z Microsoftem, dali nam nawet aktualizację kodu, aby móc osiągnąć pełną rozdzielczość 1080p."

I udało się, chociaż dziennikarze Digital Foundry dostrzegają, że ta sytuacja spowodowała, że gra ma od czasu do czasu problemy z klatkami na sekundę i zdecydowanie lepiej byłoby grać w produkcję w 900p i stałych 60 FPS-ach.

Jest to naprawdę ciekawa sytuacja, jeśli przypomnimy sobie ostatnie słowa Phila Spencera, który podkreślił, że dla niego ważniejsza jest płynna rozgrywka od rozdzielczości (tutaj szczegóły).

Zerknijcie na poniższe testy Digital Foundry – gra czasami spadnie do 50-58 FPS-ów, ale według redaktorów w przypadku tak dynamicznego tytułu nie jest to komfortowa sytuacja.

Źródło

Tagi: