Czy SCE oszukuje graczy w materiałach promocyjnych Killzone: Shadow Fall?
Na wielu materiałach promocyjnych Killzone: Shadow Fall (okładki, trailery, reklamy) pojawiała się informacja, że gra Guerrilla Games działa w natywnej rozdzielczości 1080p. Grupa ekspertów z Kalifornii ma na ten temat jednak inne zdanie.
W Killzone: Shadow Fall Guerrilla wykorzystało technologię zwaną "temporalną reprojekcją", by osiągnąć rozdzielczość 1080p w trybie multiplayer. Pojawia się w tym miejscu pytanie, czy mamy tu do czynienia z prostym przeskalowaniem grafiki? W takim przypadku okazałoby się, że Shadow Fall nie działa w natywnej rozdzielczości 1080p po włączeniu trybu sieciowego.
Grupa ekspertów i prawników z Kalifornii postanowiła wytoczyć SCEA proces sądowy, oskarżając firmę o "kłamstwa marketingowe". Edelson PC twierdzi, że deweloperzy Killzone: Shadow Fall wcale nie osiągnęli natywnej rozdzielczości 1080p, wykorzystując metodę "temporalnej reprojekcji". SCEA zostało w związku z tym oskarżone o kłamstwa w reklamach, nieuczciwą konkurencję i oszustwo. Grupa żąda od wydawcy zapłacenia 5 mln dolarów.
Wcześniej Edelson PC wytaczało procesy przeciwko Sedze i Gearbox w związku z reklamami Aliens: Colonial Marines.
Przypomnijmy, że Guerrilla Games twierdzi, że metoda "temporalnej reprojekcji", wykorzystana w multiplayerze Shadow Fall, nie jest tym samym co zwykłe przeskalowanie grafiki. Prawnicy Edelson PC będą starać się w sądzie wykazać, że jest inaczej i że klienci SCE zostali wprowadzeni w błąd.