Codemasters uważnie projektują model sterowania w nowym Gridzie
Ben Walke, pracownik studia, opisał w swojej notce na blogu to, po jak cienkim lodzie stąpają twórcy podczas prac nad modelem sterowania, który może grę pozytywnie wyróżnić, lub zniszczyć.
Codemastersi przy tworzeniu gry skorzystali z pomocy osób z zewnątrz i robią, co mogą, by model kierowania pojazdami był taki, jak wymarzyli sobie fani:
Z jednej strony mamy solidny, autentyczny model sterowania. Z drugiej został on udoskonalony i powstał w oparciu o głosy społeczności. Testowaliśmy go z redaktorami magazynu Autosport, naszą ekipą i kierowcami wyścigowymi. Uwielbiamy go, ale myślicie, że to proste? Po prostu pociągnij za spust i niech się dzieje?
Codemasters uważają sztuczną inteligencję kierowców za atut swoich gier i coś, co potrafią zrobić szczególnie dobrze.
To żaden sekret, że jesteśmy dumni z naszej sztucznej inteligencji, a proces upodabniania jej zachowań do ludzkich jest bardzo pracochłonny.
Twórcy zdają sobie sprawę z tego, jak będzie wyglądała ewentualna porażka:
Zrób coś dobrze i wszyscy będą szczęśliwi. Schrzań coś i da ci znać o tym społeczność.
Notka opowiada także o różnicach w modelu sterowania bolidów i tzw. muscle cars. Wpis możecie przejrzeć w tym miejscu.