Roger Żochowski Roger Żochowski 10.03.2014 14:47
Sony odrobiło lekcję - szturm na amerykański rynek w stylu Microsoftu
1381V

Sony odrobiło lekcję - szturm na amerykański rynek w stylu Microsoftu

Jeśli przyjrzymy się jak wyglądała rywalizacja pomiędzy Sony a Microsoftem w ostatnich latach, da się zauważyć, że japońska firma straciła udziały na amerykańskim rynku. W przypadku PS4 zmieniono więc nieco strategię czego efekty już widać.

Microsoft wiedział jak podejść Amerykanów w odniesieniu do gier multiplatformowych na Xboksa 360 organizując kampanie telewizyjne, w których reklamował największe hity tak, by gracze wbili sobie do głowy, że to właśnie wersje gier na konsole giganta z Redmond są tymi najważniejszymi. To rzecz jasna dawało efekty i sprzedaż gier multiplatformowych wypadała często lepiej na Xboksie.
 
Sony poszło po rozum do głowy i zamierza walczyć o rynek USA w podobnym stylu. Pierwsze tego oznaki można było zauważyć w trakcie emisji kolejnego odcinka The Walking Dead, jednego z najbardziej popularnych serialów telewizyjnych w USA. Sony uderzyło ze spotami dwóch elektryzujących branżę gier wideo tytułów  W przypadku akcji promocyjnej Destiny reklama zakończyła się sloganem “for PlayStation 4 on 9/9/2014", z kolei Watch Dogs reklamowano hasłem “Share your greatest Watch_Dogs moments on PlayStation 4”, nawiązując przy okazji do funkcji dzielenia się zdjęciami i materiałami wideo niezwykle popularną wśród użytkowników konsoli.
 
Eksperci rynku uważają, że cała kampania była sprytnie zaplanowana i miała na celu odwrócenie uwagi od jutrzejszej premiery Titanfall, tytułu, dla którego wielu amerykanów nabędzie Xboksa One. Możemy się przygotować na to, że takich wojen będzie z miesiąca na miesiąc coraz więcej. 
 

Tagi: