Założyciel Criterion Games mówi czemu nie będzie wydawał gier na Wii U

Gry
965V
Założyciel Criterion Games mówi czemu nie będzie wydawał gier na Wii U
Igor Chrzanowski | 09.03.2014, 11:48

Alex Ward i Fiona Sperry po odejściu z CG założyli nowe studio w celu zrestartowania kariery i odcięcia się od katastrofalnego wpływu EA Games.

Nową firmę ochrzczono Three Fields Entertainment i nadano jej status niezależnej, decydując się na wydawanie gier tylko na platformy, które pozwalają na self-publishing - czyli wypuszczanie na rynek swoich własnych produkcji bez pośrednictwa wydawcy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Cała drama zaczęła się gdy EA zdecydowało się przenieść pracowników z Criterion do Ghost Games - wtedy w studio ojców Burnouta zostało 17 osób. Następnie Ward i Sperry odeszli i założyli TFE. Do dziś nie było wiadomo dlaczego sprawy potoczyły się tak, a nie inaczej i co było głównym powodem odejścia dwójki pracowników z ich własnej firmy.

Alex Ward postanowił wypowiedzieć się na ten temat. Z jego kilku wypowiedzi wynika, iż Critetion rozpadło się z winy EA. Całość zaczęła się przy okazji prac nad NFS: Most Wanted na Wii U, wtedy właśnie ani Kanadyjczycy ani nawet włodarze Nintendo nie dbali o ten projekt. Przedstawiciele studio pofatygowali się nawet do siedzib Big N, aby zaprezentować im swoje dzieło - według relacji Alex'a nikt nie poświęcił im zbyt dużo uwagi.

Zarówno EA jak i Nintendo mieli to wszystko w....

Po redukcji zatrudnienia w brytyjskim studio jego założyciele się wściekli i postanowili opuścić jego szeregi.

Kontynuując wspomniał, że zawsze za złą grę obwinia się deweloperów, ale to nie jest tylko ich wina, czasem zmusza się ich do robienia czegoś, czego nie chcą, ogranicza ich pomysłowość etc. Ward zaznaczył, że afera z Need for Speedem na Wii U nie była głównym powodem jego odejścia, natomiast największy wpływ na to miało zachowanie włodarzy Electronic Arts.

Stąd decyzja, że Three Fields Entertainment odcina się od EA i nie będzie tworzyć na system Nintendo, ponieważ pracownicy nie chcą żyć w niepewności, czy ich gra zostanie odpowiednio wydana i ich rodziny mogą potem nie mieć za co żyć.

 

Źródło: własne

Komentarze (27)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper