Final Fantasy XIV sromotną porażką?

Gry
1049V
Final Fantasy XIV sromotną porażką?
Bartosz Dawidowski | 07.09.2010, 00:56

Pecetowa beta wersja Final Fantasy XIV jest kupskiem, które ledwo trzyma się całości. Tak można przynajmniej wnioskować z opinii blaszakowej braci, która miała, przez ostatnie tygodnie, do czynienia z "Czternastką"...

Pecetowa beta wersja Final Fantasy XIV jest kupskiem, które ledwo trzyma się całości. Tak można przynajmniej wnioskować z opinii blaszakowej braci, która miała, przez ostatnie tygodnie, do czynienia z "Czternastką"...xxxxx


Nie grałem jeszcze w online'owego Final Fantasy XIV - czekamy w redakcji na betę wersji PS3 (pewnikiem ta nadejdzie w pierwszym kwartale 2011 r.). Ale znalazło się już wielu śmiałków, którzy spróbowali swoich sił w blaszanej "Czternastce". I podobno posypały się jak jesienne liście pre-orderowe odwołania. Wielu graczy, hadkorowych miłośników MMORPG-ów, już spisało FFXIV na straty i wcale nie z powodu agresywnego limitowania czasu rozgrywki w tym tytule.

Co jest wymieniane, jako największe potknięcia "Czternastki"? Lagi serwerów, duże problemy z zalogowaniem się do gry, bardzo wolna animacja na stosunkowo silnych komputerach (słabo zoptymalizowany kod gry). Co jeszcze? Zacytuję wybrane wypowiedzi: "Interesujący, spory świat, ale pusty", "za mało zawartości", "za mało tutoriali", "zepsuty system namierzania wrogów", "bardzo słaby interfejs, nieprzystosowany ani do myszki, ani do joypada", "interfejs działa okrutnie wolno - nie wiadomo czy przez zapchane serwery czy przez błędy w kodzie", "wraz z pakowaniem bohaterów nie odczuwa się proporcjonalnego wzrostu mocy", "bardzo nudne questy".

Chyba już wiadomo, dlaczego tak istotnie przesunięto premierę gry na PS3. Oczywiście MMORPG-i rządzą się swoimi prawami i wiele rzeczy jest w nich poprawianych długo po premierze danej produkcji (tak było np. z FFXI). Nie zmienia to jednak faktu, że gra w momencie premiery powinna być już mocno dopieszczona. "Czternastka" wychodzi na pecety 30 września. Square Enix ma bardzo mało czasu, by zrobić na graczach dobre pierwsze wrażenie. Trzymajmy kciuki, że firmie uda się jednak zrobić wielki come-back na rynek MMORPG.

Dalsza część tekstu pod wideo
Źródło: własne

Komentarze (5)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper