Demon's i Dark Souls inspiracją dla funkcji PS4

Gry
919V
Demon's i Dark Souls inspiracją dla funkcji PS4
Kuba Kleszcz | 23.11.2013, 13:46

Shuhei Yoshida, szef Sony Worldwide Studios, wyjawił, że jedną z jego inspiracji przy projektowaniu PS4 były produkcje studia From Software - Demon's Souls i Dark Souls. Japończyk otworzył się również przed fanami Sony, opowiadając o swoich osobistych wspomnieniach związanych z odchodzącą drobnymi krokami generacją.

Yoshida wyjawił, że duży wpływ na niego miał asynchroniczny tryb multiplayer oraz sposób, w jaki gracze mogli się uczyć od siebie grania w te gry poprzez let's playe.

Dalsza część tekstu pod wideo

"Przeglądałem na YouTube filmiki z rozgrywki, bo to idealny sposób, by nauczyć się od innych, jak podejść do tej samej sytuacji za pomocą różnych strategii. W Demon's Souls i Dark Souls pozostawiano sobie wiadomości, przez co gracze czuli się połączeni, choć nie miało to miejsca jednocześnie. Wszystkie te rzeczy zainspirowały nas przy produkcji PS4."

Yoshida przyznał się do przegrania 80 godzin w oba powyższe tytuły w domu oraz kolejnych 50 w biurze. Granie w godzinach pracy doprowadziło do tego, że często musiał odchodzić do konsoli, za co karali go inni gracze, gdy on odbierał ważne telefony.

Japończyk przedstawił nam także swoje ulubione gry kończącej się powoli generacji. Na najwyższym miejscu stanęło , a zaraz za produkcją thatgamecompany znalazły się równie istotne dla Japończyka dwie części serii od . Zaraz za nimi uplasowały się The Last of Us i , a top 10 Yoshidy zamknęła pierwsza część CoD w realiach współczesnych, czyli Call of Duty 4: Modern Warfare.

Zarezerwowanie pierwszego miejsca dla to nie przypadek, gdyż Yoshidę z grą łączy bardzo emocjonalna więź:

"To rzadkość, jednak, kiedy masz kontakt z tą grą po raz pierwszy, łzy są naturalną reakcją. Tak bardzo zostajesz poruszony tym, czego doświadczasz podczas rozgrywki.[...]

Kiedy grałem w , zmierzając do końca, myślałem o mojej babci, która odeszła kilka lat temu. To miało na mnie ogromny wpływ. Wszystko to trwało tylko dwie godziny, jednak dalej pamiętam całe jej przejście."

Shuhei Yoshida przytoczył wypowiedź Jenovy Chena, twórcy Journey, która najlepiej świadczy o sile tej produkcji:

"Jedną z rzeczy, o których mówił Jenova Chen podczas konferencji u DICE, było otrzymanie przez niego listu, w którym jego znajoma opowiadała o tym, jak straciła swojego ojca. Podczas jego ostatnich dni grała w Journey i czuła, jak przeżywa tę przygodę razem z nim, co pomogło jej przebrnąć przez ten trudny czas."

Podobnych historii, o równie osobistym wymiarze, dotyczących można było spotkać wiele w Internecie, wystawiając produkcji thatgamecompany bardzo dobre świadectwo. Ten aspekt z pewnością można dołożyć jako bardzo ważną cegiełkę do dyskusji nad tym, czy gry mogą być uznawane za sztukę.

Czy istnieją dla was takie produkcje, którymi wy byście się wzorowali przy projektowaniu następnej konsoli?

Źródło: własne

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper