"Tworzenie gier staje się coraz kosztowniejsze"
Mark Rubin w wywiadzie dla Game Informera opowiada o kosztach, jakie ponosi studio w trakcie developingu zbliżającego się Call of Duty: Ghosts i tym, jak to mniejsze studia mogą mieć znaczne problemy z utrzymaniem się na rynku. Producent wykonawczy Infinity Ward wspomniał również o nowej odsłonie Call of Duty, która niedługo zagości na półkach sklepowych.
Jest to przerażające, że gry stają się coraz trudniejsze i droższe do stworzenia. Wydaje mi się, że mniejsze studia mogą się borykać z tym problemem, kiedy będą chciały stworzyć tytuł AAA. Nam jest z tym coraz ciężej, więc myślę, że tak samo jest wszystkim innym ludziom.
Duże spółki mogą sobie z tym poradzić - jesteśmy w stanie wyłożyć więcej funduszy, jeśli będziemy do tego zmuszeni. Inne studia już niekoniecznie.
Nie zgodził się z nim Nathan Vella z Capybara Games, mówiąc, że dla mniejszych, niezależnych twórców jeszcze nigdy nie było tak dużych szans na sukces finansowy.
Mark Rubin uważa Call of Duty: Ghosts za jedną z najtrudniejszych gier, przy których pracował:
Wszystko, czym się zajmowaliśmy, zajęło znacznie dłużej niż myśleliśmy. To najcięższa gra, nad jaką kiedykolwiek pracowałem, ale to dobrze. Było ciężko również z tego powodu, że nie doceniliśmy tego przedsięwzięcia.
Nowa odsłona znanej wszystkim serii od Activision pojawi się już 5 listopada tego roku na całym świecie na PS3 i X360, i niedługo później na XONE i PS4. Kto z was czeka na Call of Duty: Dogs Ghosts?