SKLEP
Tytus Stobiński Tytus Stobiński 04.09.2013 18:27
Microsoft nie chciał Heavy Rain z powodu poruszanych w nim treści. Których konkretnie?
1052V

Microsoft nie chciał Heavy Rain z powodu poruszanych w nim treści. Których konkretnie?

Festiwal Quick Time Event, nieudany następca Fahrenheita - różne tytuły przylgnęły do wydanego 3 lata temu Heavy Raina. Nie da się jednak ukryć, to jedna z głośniejszych produkcji obecnej generacji, która na długo pozostaje w pamięci graczy. Czemu więc wydano ją tyko na jedną z konsol dostępnych na rynku? To wyjaśnia sam David Cage

Cała sprawa została poruszona podczas wykładu Davida Cage`a dla Brytyjskiej Akademii Filmu i Telewizji (BAFTA), dyrektor Quantic Dream poruszył temat problematyki Heavy Rain. Jak się okazuje, fabuła skupiona na porwaniach dzieci, była murem niemożliwym do przeszkoczenia dla władz Microsoftu.

Firma od samej zapowiedzi nowej produkcji QD, wyrażała nią niemałe zainteresowanie. Niestety, w momencie otrzymania skryptów i scenariuszy, wszystkie nadzieje prysły niczym mydlana bańka. 

"Microsoft jest świetną firmą, nikogo nie krytykuję. Po prostu, nie szło nam się dogadać, stąd nawiązanie współpracy z Sony."

Tak właśnie, tuż po nieudanych pertraktacjach z amerykańskim gigantem, Cage udał się do przedstawicieli Sony Computer Entertainment. Tam już na wstępie stwierdzono, że choć gra porusza trudne i kontrowersyjne kwestie, nie robi tego w sposób obcesowy, czy wulgarny. 

"Obie strony zrozumiały się już po kilkunastu minutach i postanowiliśmy, że Heavy Rain powstanie pod skrzydłami Sony."

Jak sądzicie, Microsoft żałuje podjętej wówczas decyzji? Co by złego o tym interaktywnym thrillerze nie mówić, była to produkcja jedyna w swoim rodzaju, która do dziś cieszy się popularnością wśród nowych właścicieli PlayStation 3.

Tagi: david cage heavy rain ps3 quantic dream

Elektryzujące newsy

Elektryzujące newsy
Heavy Rain
  • Platformy:  PS4   PS3 
  • Data premiery - Polska: 24.02.2010
  • Pełna
  • od lat 18 wulgarny język przemoc
Miesięcznik PSX Extreme