Deweloperzy dostaną do dyspozycji ponad połowę pamięci RAM w PlayStation 4
Po wczorajszym doniesieniu o braku limitów w dostępie do pamięci Xboksa One, dostajemy odpowiedź z obozu Sony. Czy plotki jakie wypływały do internetu odnalazły potwierdzenie w oficjalnych danych?
Pomimo weekendowej swobody, wyścig w kategorii, kto wam daje więcej ramu nie zniknął nam z oczu choćby na chwilę. Dziś dostaliśmy oficjalną informację od Sony. Nie wiem kto wygrał, i szczerze mam już dość patrzenia na liczby, ale sami zobaczcie. Oto wszystko co wiemy:
PlayStation 4 posiada 2 rodzaje pamięci ram. Całość została wyjaśniona nam w ten sposób:
Pamięć Bezpośrednia - jest to pamięć przydzielana według tradycyjnego modelu gier wideo. Jej wszystkie aspekty przydzielania kontrolowane są przez grę.
Pamięć Elastyczna - Pamięć tego rodzaju, zarządzana jest przez system PlayStation 4 w imieniu gry. Zezwala także, na skorzystanie ze świetnej funkcjonalności wirtualnej pamięci FreeSBD. Warto jednak pamiętać że jest to pamięć w 100% przeznaczona dla gry i nigdy nie będzie używana przez system, który tylko nią zarządza.
A więc wracając do tematu. PlayStation 4 odda do użytku deweloperów 4.5GB RAMU oraz część kontrolowanej przez system pamięci elastycznej w razie sytuacji krytycznych. 1GB zostaje przeznaczone na poczet przyszłych aktualizacji i dodatkowych opcji systemowych. 2.5GB to przestrzeń z jakiej korzysta system w wersji devkitowej, a ta, nie jest oczywiście ostateczną.
Miejmy nadzieję, że na obu next-genach twórcy będą wstanie stworzyć niezwykłe produkcje, które zatrzymają nas przed konsolami na wiele, wiele godzin.