Tytus Stobiński Tytus Stobiński 24.07.2013 18:04
Założycie Eidos Montreal: Square Enix tworzy dobre gry, ale źle je promuje
560V

Założycie Eidos Montreal: Square Enix tworzy dobre gry, ale źle je promuje

Jak twierdzi Stephane D`Astous, założyciel Eidos Montreal, Square Enix tworzy świetne gry, jednakże nie wie jak je dobrze wypromować. Czy w istocie tak jest?

Patrząc na niepokojące wieści o słabych wynikach sprzedaży gier wydawanych przez japoński koncern, jest w tej wypowiedzi ziarno prawdy. 

W wywiadzie dla serwisu Polygon, D`Astous stwierdził:

"Muszą się jeszcze wiele nauczyć w temacie sprzedaży i promocji swoich gier. Jesteśmy w bardzo dziwnej sytuacji. Razem stworzyliśmy naprawdę świetne gry, które powinny sprzedać się dużo lepiej. Muszą zmienić podejście na dużo, dużo bardziej ofensywne. W obecnym roku, wszystkie tytuły powinny okupywać pierwsze miejsca list sprzedaży."

Dla przypomnienia, nowy Tomb Raider rozszedł się w ilości 3.4 miliona egzemplarzy, Hitman: Absolution osiągnął nieco lepszy pułap, trafiając do 3.6 miliona nabywców, a najgorszym wynik zaliczyło Sleeping Dogs, które wylądowało w 1.7 milionie czytników naszych konsol.

Były już członek Eidos Montreal wyjawił, swoje zdanie na temat słabej sprzedaży 3 wspomnianych gier:

"Brak przewodnictwa, brak dobrego zarządzania oraz zerowa komunikacja wewnętrzna, która była widoczna do tego stopnia, że nie mogłem wykonywać dobrze powierzonej mi pracy. Zobaczyłem, że obecne szanse na poprawę są zbyt nikłe, dlatego też postanowiłem odejść z firmy."

Jak sądzicie? Moim zdaniem, takie marki jak Tomb Raider, czy Hitman, powinny się jednak sprzedać przynajmniej nieco lepiej. Czy zawinił słaby marketing i brak synchronizacji w firmie?

Tagi: Eidos Montreal hitman rozgrzeszenie sleeping dogs Square Enix tomb raider