Mark Cerny tłumaczy sposób działania systemu PlayGo w PS4

Gry
1904V
Mark Cerny tłumaczy sposób działania systemu PlayGo w PS4
Maciej Klimaszewski | 25.04.2013, 12:26

Wraz z premierą PlayStation 4 gracze pożegnają się z długimi i męczącymi instalacjami gier na dysk twardy konsoli. Wszystko dzięki systemowi PlayGo, którego sposób działania nakreślił ostatnio główny projektant next-gena japońskiej korporacji, Mark Cerny.

Sprzętowy magik w wywiadzie dla serwisu Gamasutra powiedział, iż PS4 na wstępie zainstaluje jedynie fragment gry, sukcesywnie zgrywając kolejne dane w trakcie, gdy użytkownik w najlepsze cieszy się rozgrywką:

Dalsza część tekstu pod wideo
Pomysł opiera się na możliwości zgrania jedynie fragmentu wszystkich danych, by móc rozpocząć zabawę, podczas gdy w tle konsola instaluje resztę. Robimy to tak, że za każdym razem, kiedy gra korzysta z informacji umieszczonych na płycie Blu-ray, system automatycznie magazynuje je na dysku. Jeżeli ma chwilę przerwy, to wykorzystuje ją do zgrania reszty danych. W efekcie po godzinie, dwóch, cała gra znajduje się na dysku twardym, co przekłada się na krótsze loadingi i możliwość naprawdę szybszego streamingu.

Cerny pochwalił się także pozostałymi możliwościami, jakie daje drugi chip konsoli. Wśród nich znajdziemy m.in. możliwość zasysania danych z Sieci w trybie niskiego poboru energii, a nawet zamrażania aktywnych sesji, gdzie życiodajny prąd dostaje jedynie pamięć RAM.

Źródło: własne

Komentarze (67)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper