Szef Quantic Dream odwiedził Polskę!

Gry
941V
Szef Quantic Dream odwiedził Polskę!
Michał Włodarczyk | 19.04.2013, 18:34

Guillaume de Fondaumiere, który jest jednym z szefów oraz producentem wykonawczym w Quantic Dream, odwiedził nasz kraj, by poprowadzić wykład otwierający Festiwal Digital Dragons w Krakowie. Francuz, pracujący wcześniej m.in. przy Fahrenheit czy Heavy Rain, podzielił się kilkoma spostrzeżeniami na temat branży oraz zdradził, ile dokładnie kosztowała przedostatnia gra studio.

Guillaume de Fondaumiere, który jest jednym z szefów oraz producentem wykonawczym w Quantic Dream, odwiedził nasz kraj, by poprowadzić wykład otwierający Festiwal Digital Dragons w Krakowie. Francuz, pracujący wcześniej m.in. przy Fahrenheit czy Heavy Rain, podzielił się kilkoma spostrzeżeniami na temat branży oraz zdradził, ile dokładnie kosztowała przedostatnia gra studio.

Dalsza część tekstu pod wideo

xxxxx

 

Słowa kolegi Davida Cage'a cytuje serwis Eurogamer:

 

 

"Musimy przestać myśleć, że innowacje oznaczają słabą sprzedaż. Tworzenie nowych doświadczeń jest sposobem na powiększenie rynku. Powinniśmy być bardziej kreatywni i zaprzestać produkcji tych samych gier rok w rok. Należy kreować nowe marki, choć zdaję sobie sprawę, że najpierw musi znaleźć się wydawca, który nie będzie bał się w taki projekt zainwestować. Potrzebujemy również graczy, którzy będą wspierać nasze starania swoimi portfelami.

 

Obraz, jaki bardzo chciałbym zobaczyć, to wydawcy, którzy sprawnie balansują pomiędzy kolejnymi sequelami a świeżymi projektami. Dziś mamy kryzys. Widzimy kryzys wśród twórców, którym brakuje nowych pomysłów, co ma niebagatelny wpływ na to, że ludzie grają obecnie mniej. Sytuację mogą poprawić jedynie nowe IP."

 

 

Pan de Fondaumiere zdradził przy okazji, ile kosztowało Heavy Rain:

 

"Koszt dewelopingu Heavy Rain to 16,7 mln euro, a jeśli dodamy do tego pieniądze, które wydano na marketing, będzie to 40 mln. Sony zarobiło na tym tytule 100 mln euro."

 

 

Trudno się z Francuzem nie zgodzić. Pewne gatunki i serie gier wydają się być całkowicie wyeksploatowane, choć trzeba sobie uczciwie powiedzieć, że za taki stan rzeczy odpowiadają również sami gracze.

Źródło: własne

Komentarze (34)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper