Tomasz Ambroziak Tomasz Ambroziak 04.04.2013 23:32
Ragnarok Odyssey doczeka się sequela
506V

Ragnarok Odyssey doczeka się sequela

Wydany u nas w lutym na PS Vita Ragnarok Odyssey (odpowiadali za niego twórcy serii Grandia) doczeka się kontynuacji, poinformował w najnowszym wydaniu tygodnik Famitsu. A co więcej, gra, którą nazwano Ragnarok Odyssey Ace, ukaże się na PS3 i zawierać ma na płycie/karcie cały pierwowzór.

xxxxx

 

Ale właściwie wczytując się w wypowiedzi twórców trudno wywnioskować czym konkretnie jest Ace. Ni to pies (kontynuacja), ni to wydra (pokaźnych rozmiarów dodatek). Prezes GungHo Kazuki Morishita sugeruje np. wręcz rewolucyjne zmiany. Zarzeka się, że on i jego pracownicy nie chcieli iść na skróty, tworząc coś, co oparte by było na sprawdzonej formule. "Nie bylibyśmy z tego powodu usatysfakcjonowani. Po trudnych dyskusjach poświęconych nowym elementom rozgrywki, których nie mogliśmy przedstawić ostatnim razem, zaimplementowaliśmy rozwiązania znacząco zmieniające obraz gameplayu." Morishita twierdzi, że to nie tylko pozwoliło wspiąć się Ragnarok Odyssey na szczyt swoich możliwości, ale także wykreować system, który ma wartość sam w sobie.

 

Reżyser Kazuhiko Irie uważa z kolei, że klepnięcie zwykłego dodatku to żadna zabawa. "Jeśli mamy mieć satysfakcję z osiągniętych rezultatów, to musimy iść na całość - zrobić grę za którą ludzie chcieliby zapłacić pełną cenę."

 

Co więc takiego oferuje Ragnarok Odyssey Ace? Na razie wiemy, że GungHo w jednym pudełku chce dostarczyć i oryginał, i kontynuację (coś jak Level-5 w przypadku White Knight Chronicles 2). Oryginał ma zawierać wszystkie wydane po premierze dlc. Kontynuacja to z kolei nowe fabularne epizody, zmiany kosmetyczne i zmiany większe. Jedną z nich jest nawiązujący do tytułu system Ace Skill, który daje możliwość rozwoju profesji wedle własnego uznania. Konkrety? Podobnie jak ostatnio do dyspozycji mamy sześć różnych klas, jednak tym razem każda z nich posiada zestaw specjalnych umiejętności odblokowywanych w miarę postępów. Nie brzmi to szokująco, ale według zapewnień znacząco odmieni oblicze pojedynków.

 

Oprócz tego Famitsu przedstawiło nowy dungeon (jego wnętrze ma ulegać losowym zmianom), wielkiego bossa, nowy rodzaj broni, który będzie można rozwijać zgodnie z własnym upodobaniem, a także nie omieszkało podać, że po premierze każdego dnia do ściągnięcia gotowe będą nowe questy. Japońska premiera wersji na PS Vita odbędzie się 11 lipca, o PS3 nic jeszcze nie wiadomo. Więcej o ROA mamy dowiedzieć się wkrótce.

 

Na podstawie: Polygon.com

Tagi: game arts gungho PLAYSTATION 3 playstation vita Ragnarok Odyssey