PlayStation 4 stało się rzeczywistością

Gry
4059V
PlayStation 4 stało się rzeczywistością
Bartosz Dawidowski | 21.02.2013, 08:22

Jeśli śledziliście z nami PlayStation Meeting 2013 na żywo, to wiecie już, że podczas imprezy Sony ogłosiło, że jeszcze w tym roku na rynku wyląduje PlayStation 4. Warto jednak podsumować nasz stan wiedzy w oddzielnym newsie.

Jeśli śledziliście z nami PlayStation Meeting 2013 na żywo, to wiecie już, że podczas imprezy Sony ogłosiło, że jeszcze w tym roku na rynku wyląduje PlayStation 4. Warto jednak podsumować nasz stan wiedzy w oddzielnym newsie.

Dalsza część tekstu pod wideo
xxxxx

Wygląda na to, że najlepszych informatorów miało Kotaku, które było bardzo blisko ze swoimi prognozami na temat PlayStation 4. Konsola faktycznie ma wylądować na rynku w listopadzie/grudniu tego roku.

 

Konsola wykorzysta architekturę AMD w postaci procesora X86-64, wzmocnionego GPU z rodziny Radeon oraz 8 GB pamięci typu GDDR5.

 

Specyfikacja techniczna PlayStation 4:

 

    Główny procesor, procesor graficzny

    CPU: x86-64 AMD “Jaguar,” 8 rdzeni

    GPU: 1.84 TFLOPS, karta AMD Radeon™ nowej generacji

   

    Pamięć RAM

    GDDR5 8GB

 

    Dysk twardy

    Brak szczegółowych danych

 

    Napędy optyczne

    BD 6xCAV

    DVD 8xCAV

 

    I/O

    Super-Speed USB (USB 3.0), AUX

 

    Połączenia sieciowe

    Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)

    IEEE 802.11 b/g/n

    Bluetooth® 2.1 (EDR)

 

    Wyjścia AV

    HDMI

    Analog-AV out

    Digital Output (optyczne)

 

 

DualShock 4

 

Zgodnie z wcześniejszymi pogłoskami wraz z konsolą pakowany będzie nowy model kontrolerów z rodziny DualShock 4.

 

Najważniejszą innowacją w DualShock 4 jest pojawienie się w centralnej części urządzenia powierzchni dotykowej. Oprócz tego panelu znajdziemy na joypadzie trzy diody LED (w różnych kolorach), które będą pozwalały na łatwiejszą identyfikację graczy w przypadku rozgrywki multiplayer (lokalnie). Diody wskazywać będą również np. czy postać gracza jest ranna. W kontroler wbudowano także głośnik, który będzie wykorzystywany przez gry.

 

Przyciski Start oraz Select zostały zintegrowane w jeden przycisk o nazwie "Options". Na padzie pojawi się przycisk "Share", który pozwoli na dzielenie się z innymi graczami zapisanym gameplayem poprzez takie usługi jak Ustream lub Facebook. Sony twierdzi również, że znacznie poprawiono działanie "cyngli" na padzie.

 

PlayStation 4 Eye

Konsola kompatybilna będzie z nową generacją PlayStation Eye. Kamerka będzie w stanie odczytywać głębię przestrzeni dzięki dwóm szerokokątnym obiektywom. PS4 Eye będzie również rozpoznawać światło z diod umieszczonych na DualShockach 4 w celu ustalania położenia graczy w przestrzeni. Urządzenie będzie w stanie rejestrować materiał w rodzielczości 1280x800 przy prędkości 60 klatek na sekundę.

 

Wsteczna kompatybilność

 

PlayStation 4 nie będzie bezpośrednio kompatybilne z grami na PS3 (płyty ze starymi tytułami nie będą działać). Gracze będą jednak mogli skorzystać z usług streamingowych poprzez PlayStation Cloud. W tym przypadku możliwa będzie zabawa przy tytułach z PSone, PS2 i PS3.

 

Ściąganie gier z Internetu

 

Pobierane gry będą działać jeszcze w trakcie ich pobierania (np. przy ściągniętych 60% gry). Za taką funkcję odpowiadać będzie specjalny układ wbudowany w system, który zarządza procesami pobierania i uploadowania zawartości.

 

Funkcje społecznościowe

 

PlayStation 4 będzie stale przechowywać kilka ostatnich minut gameplayu z naszych sesji. Pozwoli to na błyskawiczne wygenerowanie filmowej zawartości, którą będzie można dzielić się z innymi np. poprzez Facebook. Możliwy będzie także przekaz na żywo. Inni gracze będą mogli komentować poczynania, a nawet pomagać w rozgrywce poprzez przejęcie kontroli nad sterowaniem.

 

System utrzymywania znajomości ma być powiązany z już istniejącymi sieciami społecznościowymi (Facebook). System jest tak pomyślany, żeby przede wszystkim umożliwiać łatwe kontakty z ludźmi, których znamy w rzeczywistości.

 

Zapowiedziane gry

 

W tej chwili wiemy o następujących tytułach na PlayStation 4:

 

    * Driveclub (WWS Evolution Studios)

    * inFAMOUS: Second Son (WWS Sucker Punch Productions)

    * Killzone: Shadow Fall (WWS Guerrilla Games)

    * Knack (WWS Japan Studio)

    * Deep Down (working title) (Capcom)

    * Destiny (Activision Publishing, Inc. / Bungie, Inc.)

    * Diablo III (Blizzard Entertainment, Inc.)

    * The Witness (Thekla, Inc. / Jonathan Blow)

    * Watch Dogs (Ubisoft Entertainment)

    * Final Fantasy (tytuł roboczy, Square Enix)

 

Gry używane


Sony potwierdziło, że nie będzie blokować korzystania z gier używanych.

Źródło: własne

Komentarze (41)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper