Epic: Next-geny mają moc
Możemy twardo stać przy tym, że od next-genów oczekujemy przede wszystkim nowych rozwiązań w gameplayu, lepszej sztucznej inteligencji i ciekawiej prowadzonych historii, ale kto bez mrugnięcia okiem byłby w stanie powiedzieć, że ma totalnie wywalone na śliczną grafikę? No właśnie. Tim Sweeney z Epic Games zapewnił, że gry tworzone obecnie na Unreal Engine 4 to znaczny przeskok w kwestii grafiki względem obecnej generacji konsol.
Możemy twardo stać przy tym, że od next-genów oczekujemy przede wszystkim nowych rozwiązań w gameplayu, lepszej sztucznej inteligencji i ciekawiej prowadzonych historii, ale kto bez mrugnięcia okiem byłby w stanie powiedzieć, że ma totalnie wywalone na śliczną grafikę? No właśnie. Tim Sweeney z Epic Games zapewnił, że gry tworzone obecnie na Unreal Engine 4 to znaczny przeskok w kwestii grafiki względem obecnej generacji konsol.
Według Sweeneya nowe konsole zaoferują moc przerobową pozwalającą generować obraz w jakości nieustępującej high-endowym pecetom:
"Jesteśmy bardziej niż kiedykolwiek podekscytowani nowymi, high-endowymi platformami. To co robimy teraz na high-endowych pecetach jest reprezentatywne dla przyszłości gamingu i będzie niesamowite. To będzie znaczący skok względem obecnej generacji."
Pracownik Epic postuluje także za całkowitym zniesieniem fizycznych kopii gier na rzecz cyfrowej dystrybucji:
"Rynek jest obecnie nieefektywny. Reklamujesz się w telewziji, by ludzie weszli do sklepu, kupili kawałek plastiku i wrzucili go do cyfrowo podłączonego urządzenia. Kiedy masz grę, która jest dostępna online i twoje urządzenia są podpięte do Sieci, czy naprawdę potrzebujesz telewizyjnych spotów, aby ludzie znaleźli ją na App Store?"
Cieszą informację mówiące o tym, że nowe konsole Sony i Microsoftu pochwalić będą mogły się topową grafiką. Za to kwestia cyfrowej dystrybucji to niezwykle drażliwy temat. Bylibyście w stanie obejść się bez pudełek i łykać wyłącznie cyfrowe, miejmy nadzieję odpowiednio tanśze wydania gier? Ja jak najbardziej.