Udziały wydawców w polskim rynku w 2012 r.
Czas podsumowań 2012 roku powoli dobiega końca. Najlepsze gry, najsłabsze tytuły, największe rozczarowania i miłe niespodzianki - od końca grudnia przeczytać można było tego już tyle, że każdy z nas ma w głowie własne rankingi. A jak w minionym roku wyglądała sytuacja w polskim rynku gier wideo? Dziś jesteśmy w tym temacie o wiele mądrzejsi.
Czas podsumowań 2012 roku powoli dobiega końca. Najlepsze gry, najsłabsze tytuły, największe rozczarowania i miłe niespodzianki - od końca grudnia przeczytać można było tego już tyle, że każdy z nas ma w głowie własne rankingi. A jak w minionym roku wyglądała sytuacja w polskim rynku gier wideo? Dziś jesteśmy w tym temacie o wiele mądrzejsi.
Wydawcy gier stosunkowo rzadko dzielą się z nami informacjami na temat sprzedaży swoich produkcji, robiąc wyjątki główne dla prawdziwych hitów. Serwis Gry-Online ma jednak własne źródła i dzięki temu, iż prowadzi własny sklep oraz posiada wspólny kapitał z Empikiem, ma dostęp do bardzo interesujących danych. Redakcja serwisu oszacowała udział w polskim rynku poszczególnych wydawców w 2012 roku na podstawie wartości sprzedanych gier w pudełkach. Rozbieżności w niektórych przypadkach mogą wynosić +/- 3%:
Jak widać na powyższym wykresie, zdecydowanym liderem jest u nas Electronic Arts. Na równi znajdują się wydająca kilkanaście tytułów w miesiąca firma Cenega oraz cdp.pl. Zaskakujące, że Sony, cieszące się wielką popularnością nad Wisłą, ma podobny udział jak Ubisoft i Licomp Empik Multimedia. Warto odnotować, że w koszyku "pozostali" znaleźli się m.in. Galapagos i Microsoft.
Zaskoczył Was taki podział tortu wydawniczego w Polsce?