Blystad: Tylko 20% graczy ukończy Hitmana
Wedle tabelek i wykresów stworzonych i przeanalizowanych przez chłodnych ludków z IO Interactive, większość graczy nie dotrze do końca Hitmana: Rozgrzeszenie. Tore Blystad ma smutne oblicze, ale widać w oku jeszcze błysk nadziei. W listopadzie poznamy wynik.
Wedle tabelek i wykresów stworzonych i przeanalizowanych przez chłodnych ludków z IO Interactive, większość graczy nie dotrze do końca Hitmana: Rozgrzeszenie. Tore Blystad ma smutne oblicze, ale widać w oku jeszcze błysk nadziei. W listopadzie poznamy wynik.
"Używamy wielu wskaźników, na dobre i na złe. Statystyczny gracz prawdopodobnie nie ukończy nowego Hitmana, co jest dosyć smutne. Albo też ukończy ją tylko raz, a to jest tytuł dla tych co lubią grzebać w zakamarkach, lizać ściany i wertować informacje.To nie zostało zaplanowane jako jednorazowe doświadczenie. Może jest tak, że wiele osób nie jest w stanie poświęcić tyle czasu jednemu tytułowi? Może dosięga ich znużenie? Nie dotyczy to naszej gry, tylko wszystkich. Straszna jest świadomość faktu, że tylko 20% graczy ukończy grę. To deprymujące dla ekipy."
Podobno taka informacja jest sygnałem dla producentów, aby dokonać przesunięć i zmian w sposobie dostarczania zawartości gry. Jednak w przypadku Hitmana: Rozgrzeszenie nie jest to możliwe z uwagi na narrację.
"Ciężko o zmiany gdy praktycznie każdy element jest szyty na miarę, idealnie wpasowany w całość konstrukcji. Zdaje mi się, że w przeszłości zdarzało się kilkakrotnie zmieniać szyk misji w grach z tej serii, z uwagi na ich atrakcyjność, lub też inne ciekawe patenty. Tutaj to nie jest możliwe, ponieważ etapy mają swoje uzasadnienie w fabule, więc z założenia mają określoną kolejność."
I na koniec powiew optymizmu
"Podczas różnych testów dostajemy informacje, że etapy są na tyle ciekawe, że już zachęcają do głębszej eksploracji i odkrywania poukrywanych smaczków. Sprawia to nam niezmierną radość, ponieważ poświęciliśmy wiele czasu i pracy aby je sprytnie poukrywać."
Osobiście zawsze maglowałem Hitmany do ostatniej kropelki. Nie wyobrażam sobie przechodzenia tych gier w inny sposób.