Test bety Elden Ring na PS5, XSX|S, PS4 i XOne. Gra na Xboksie One zapewnia „niższy poziom” jakości

Gry
1994V
Test bety Elden Ring na PS5, XSX|S, PS4 i XOne. Gra na Xboksie One zapewnia „niższy poziom” jakości
Wojciech Gruszczyk | 25.11.2021, 08:16

From Software zaprosiło graczy do wypróbowania Elden Ring i pierwsze opinie na temat gry są bardzo pozytywne. Nie możemy jednak liczyć na identyczne wrażenia na wszystkich platformach, więc warto pochylić się nad materiałem Digital Foundry.

Techniczne testy Elden Ring pozwoliły graczom wypróbować najnowszą produkcję From Software, a Digital Foundry przyjrzało się wszystkim konsolowym wersjom gry. Możemy podejrzewać, że do czasu premiery tytuł zaliczy jeszcze kilka ulepszeń, jednak pierwsze wnioski są interesujące.

Dalsza część tekstu pod wideo

Elden Ring na PlayStation 4 działa w 1080p, a PlayStation 4 Pro i Xbox Series X celują w 1800p. Najgorzej sytuacja wygląda w przypadku Xboksa One, który oferuje rozdzielczość na poziomie 900p, ale gęstość liści, filtrowanie tekstur, efekt głębi ostrości, jakość cieni i ambient occlusion również wydają się być zredukowane, co zdaniem specjalistów sprawia, że tytuł oferuje na tej platformie „niższy poziom”. W niektórych sytuacjach animacja wrogów spada do 15 klatek na sekundę, co ma wyglądać bardzo dziwnie.

W przypadku PS4 Pro i XSX platformy korzystają z rozwiązania znanego z Sekiro – deweloperzy usunęli ograniczenie płynności, więc gry działają w 30-40 klatkach na sekundę. W niektórych sytuacjach PlayStation 4 Pro ma oferować przewagę nad Xboksem One X, jednak DF podkreśla, że nie ma w tym wypadku spójności.

Znacznie lepiej Elden Ring działa na PlayStation 5 i Xboksach Series X|S – w tym wypadku już na starcie możemy liczyć na 2-3 razy szybsze wczytywanie. Gracze w tym wypadku mogą sprawdzić dwa tryby rozgrywki, ale żaden nie osiąga 60 klatek na sekundę.

„Tryb liczby klatek na sekundę nie jest w stanie osiągnąć 60fps na żadnym systemie: jest 45-60fps na PS5, zazwyczaj nieco niżej na XSX, a jeszcze niżej na XSS. Bazując przynajmniej na kodzie sieciowym, platforma Sony oferuje głównie wyższy poziom wydajności (choć XSX też ma swoje momenty), odrobinę dodatkowej rozdzielczości i szybsze czasy ładowania”.

W przypadku rozdzielczości zmierzono różne wyniki, jednak warto zwrócić uwagę, że gracze cieszyć się rozgrywką w 4K – choć w tej sytuacji będą grać w około 30-40 fps:

„W trybie liczby klatek na sekundę konsole PS5 i XSX dążą do dynamicznych 1512p-2160p (ale częściej maksymalnie do 1800p), podczas gdy XSS obniża tę wartość do okna DRS 1008p-1440p. Tymczasem tryby jakości w mocniejszych XSX i PS5 trzymają się sztywno natywnego 4K, podczas gdy XSS blokuje się na 1440p. Niewiele dzieli te dwa tryby - choć tryb jakości wydaje się jeszcze bardziej podnosić jakość cieni. Zauważyłem też coś, co prawdopodobnie jest błędem: rozmycie ruchu jest wyłączone w trybie liczby klatek na sekundę w XSX|S, ale pozostaje aktywne w odpowiedniku PS5”.

Digital Foundry odkryło, że użytkownicy mogą otrzymać Elden Ring w 60 klatkach na sekundę. Wystarczy tylko włączyć grę w wersji z PlayStation 4 Pro na PlayStation 5. W takiej sytuacji oprawa jest gorsza względem natywnej edycji z PS5, ale oferuje „najbardziej stabilne” 60 fps.

Sprawdźcie nasze wrażenia z Elden Ring.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Elden Ring.

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2021-elden-ring-hands-on-how-the-beta-code-runs-on-all-consoles

Komentarze (59)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper