PS5 DualSense będzie w pełni wykorzystywany w kolejnych grach. Sony przedstawia szczegóły

Gry
2198V
PS5 DualSense będzie w pełni wykorzystywany w kolejnych grach. Sony przedstawia szczegóły
Wojciech Gruszczyk | 14.05.2021, 19:44

Sony zachęca deweloperów do wykorzystywania potencjału kontrolera DualSense i firma zebrała informacje od twórców nadciągających produkcji, by przedstawić ciekawe szczegóły dotyczące działania pada w kolejnych grach. Siłę urządzenia poczujemy w między innymi Ratchet & Clank: Rift Apart oraz Ghostwire: Tokyo.

Sony wczoraj zapowiedziało dwa nowe kolory kontrolerów DualSense i korporacja postanowiła zachęcić graczy do urządzeń ujawniając wykorzystanie pada w kolejnych grach. Jest to niezwykle ważne dla producenta, ponieważ to właśnie ten sprzęt wyróżnia konsolę Sony i pokazuje prawdziwy, next-genowy charakter.

Dalsza część tekstu pod wideo

W Ratchet & Clank: Rift Apart nie tylko poczujemy wszystkie eksplozję czy też kroki dzięki haptycznym wibracjom, ale Insomniac Games postanowiło bardzo dokładnie podkreślić różne sprężenie zwrotne podczas strzelania z broni czy też uderzenia kluczem. Studio zapowiada również bardzo satysfakcjonujące zbieranie śrubek:

„Na przykład, prosta czynność zbierania śrubek z pokonanego wroga jest o wiele bardziej satysfakcjonująca, gdy czujesz w dłoniach drobny impuls z każdej z nich, uzupełniony subtelnym dźwiękiem kontrolera. Zwykłe korzystanie z koła broni lub skanowanie mapy staje się jeszcze przyjemniejsze, gdy czujesz delikatne kliknięcie podczas podświetlania obiektów”.

W Subnautica: Below Zero za pomocą wibracji poczujemy włączenie latarki, linę wystrzeliwaną z ramienia (chwytak) czy też nawet wiercenie w poszukiwaniu zasobów – te wszystkie czynności oferują inne odczucia.

„Kiedy gracze korzystają z nowego narzędzia wykrywacza metali i wybierają cel, wykorzystujemy dźwięk i wibracje, aby pomóc im poczuć, gdzie znajduje się cel. Różne poziomy i prędkości wibracji ustawione w odpowiednim kierunku, w którym znajduje się surowiec, pozwalają graczom zorientować się, czy przedmioty znajdują się po ich lewej, prawej, czy tuż przed nimi - wystarczy, że trzymają kontroler”.

Tango Gameworks podkreśla, że jest bardzo podekscytowane możliwościami pada, ponieważ DualSense pozwala zanurzyć się w nadprzyrodzonym świecie Ghostwire: Tokyo:

„Dzięki haptycznemu sprzężeniu zwrotnemu, gracze wczuwają się w otoczenie, wspomagani przez głosy z głośników kontrolera. Pozwala to wykorzystać "szósty zmysł", dostrzegając rzeczy, których zwykły człowiek nie jest w stanie dostrzec i wykorzystując tę wiedzę do rozwiązania wielu tajemnic otaczających miasto Tokio”.

Pad od Sony pozwoli nam w inny sposób poczuć walkę, ponieważ adaptacyjne triggery „ożywią moce” i zaoferują każdej umiejętności „inne, namacalne odczucia”. Gracze nawet z zamkniętymi oczami poczują różnicę pomiędzy „szybkimi, precyzyjnymi zrywami wiatru, niszczycielskim pędem wody i surowym zniszczeniem ognia”.

W Life is Strange: True Colors autorzy wykorzystali adaptacyjny trigger, dzięki któremu będziemy ładować moc z otaczającego świata, ale przycisk będzie stawiał różny opór. Kena: Bridge of Spirits oferuje możliwość zmiany laski w łuk i gdy bohaterka sięgnie po ten sprzęt, to poczujemy adaptacyjne triggery podczas naciągania cięciwy. Twórcy jednocześnie wykorzystali haptyczne wibracje, by zaoferować graczom najlepsze wrażenia. Natomiast w Scarlet Nexus Japończycy pamiętali o wszystkich możliwościach pada:

„Kiedy podnosisz i rzucasz przedmiotami, poczujesz przepływ mocy bohatera, bez względu na to, czy jest to ruch z lewej do prawej, czy z przodu do tyłu. Gdy obiekt przesuwa się z lewej do prawej strony ekranu, wrażenie to jest uzyskiwane dzięki wibracjom lewego silnika, które następnie przenoszą się na prawy. Ponadto, adaptacyjne wyzwalacze zapewniają graczom bardziej realistyczne wrażenia z gry. Tak jak w prawdziwym życiu odczuwasz ciężar i opór podczas podnoszenia przedmiotów, tak w grze poczujesz, że podnosisz obiekt własną siły”

Twórcy Mobile Suit Gundam Battle Operation 2 postanowili w dobry sposób zadbać o możliwości DualSense w walce – L2 i R2 będą stawiać różny opór podczas pojedynków (strzelania) i nasze działania będą również związane z tym, jaką broń posiadamy. Twórcy oferują różne wibracje oraz dźwięki z głośnika kontrolera – tak by gracze poczuli i usłyszeli zróżnicowany oręż.

Źródło: https://blog.playstation.com/2021/05/13/devs-reveal-their-upcoming-dualsense-wireless-controller-implementations/

Komentarze (40)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper