Resident Evil Village nie będzie tak straszny jak Resident Evil 7. Twórcy zadbali o balans przerażających scen

Gry
1709V
Resident Evil Village nie będzie tak straszny jak Resident Evil 7. Twórcy zadbali o balans przerażających scen
Wojciech Gruszczyk | 05.05.2021, 12:46

Capcom chce mieć pewność, że Resident Evil Village ukończy więcej graczy od Resident Evil 7. Z tego powodu twórcy zajęli się dokładnym dopracowaniem scen, by nie prezentować zbyt przerażających widoków.

Już wkrótce pojawią się ostateczne opinie dotyczące Resident Evil Village, ale akurat w tym wypadku każdy gracz mógł wyrobić sobie własną opinię na temat zaproponowanych mechanik oraz samego umiejscowienia wydarzeń. Twórcy opublikowali kilka wersji demonstracyjnych i dzięki nim szerokie grono odbiorców mogło wypróbować grę.

Dalsza część tekstu pod wideo

Możemy teraz jednocześnie potwierdzić, że Resident Evil Village będzie mniej straszny od Resident Evil 7. Na ten temat wypowiedział się Tsuyoshi Kanda, który ujawnił, że zespół według niektórych graczy „Siódemka” była zbyt przerażająca:

„Kiedy tworzymy nową grę Resident Evil, naszym celem nie zawsze jest uczynienie jej straszniejszej niż poprzedni tytuł, ale znalezienie równowagi, aby dostarczyć graczom przerażające, ale przyjemne doświadczenie. Niektóre z opinii, które otrzymaliśmy odnośnie [RE7] mówiły, że gra jest zbyt straszna. Pod jednym względem, to jest dokładnie to, do czego dążyliśmy, więc jest to dla nas ogromny komplement”.

Producent dodał, że przygody z serii Resident Evil mają być odbierane bez większych problemów, więc twórcy zdecydowali się zmniejszyć liczbę przerażających scen:

„Ale jednocześnie zawsze naszym celem jest stworzenie czegoś, w co każdy może bez problemu zagrać, więc złagodziliśmy napięcie [w RE Village] w stosunku do Resident Evil 7: Biohazard, aby gracze nie byli w ciągłym strachu”.

Tsuyoshi Kanda potwierdził również, że deweloperzy nie mogą stale oferować wyzwań, ponieważ gracz „uodparnia się na strach”, więc z tego powodu podczas rozgrywki w Resident Evil Village będziemy świadkami spokojnych scen, które będą miały nas przygotować na znacznie ciekawsze momenty.

„Zauważyliśmy, że ludzie uodparniają się na strach, jeśli są stale konfrontowani z napiętą sytuacją lub środowiskiem. Momenty wytchnienia działają jak bufor, aby upewnić się, że ludzie nie są całkowicie znieczuleni na horror. Świetnym tego przykładem są save roomy, które często można zobaczyć w wielu grach z serii Resident Evil, gdzie gracze mogą wziąć głęboki oddech i wtedy wiedzą, że są bezpieczni”.

Warto dodać, że Resident Evil Village posiada bardzo ciekawy, polski akcent, a dodatkowo na naszej stronie znajdziecie porównania next-genowych wersji.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Resident Evil Village.

Źródło: https://www.videogameschronicle.com/news/resident-evils-producer-says-village-was-balanced-based-on-feedback-that-re7-was-too-scary/

Komentarze (95)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper