PS5 otrzyma niezwykle różnorodne gry. Szef PlayStation Studios chce wysokiej jakości i eksperymentów

Gry
1823V
PS5 otrzyma niezwykle różnorodne gry. Szef PlayStation Studios chce wysokiej jakości i eksperymentów
Iza Łęcka | 23.04.2021, 07:00

W trakcie poprzedniej generacji zespoły PlayStation stworzyły szereg mocnych gier, jednakże nie brakowało komentarzy, zgodnie z którymi twórcy skupili się na bardzo podobnym doświadczeniu. Z takim stwierdzeniem nie zgadza się Hermen Hulst, który pragnie, by PlayStation Studios pracowało nad zróżnicowanymi produkcjami.

God of War, The Last of Us 2 i Ghost of Tsushima to trzy wielkie hity Sony, które zyskały aprobatę recenzentów oraz zainteresowanie wśród graczy. Spoglądając jednak nieco krytyczniej, wielu odbiorców zauważa, że deweloperzy korzystają z podobnego schematu, by zapewnić zbliżone doświadczenie. W ostatnim wywiadzie szef PlayStation Studios Hermen Hulst odniósł się do kwestii różnorodności w pozycjach japońskiego producenta:

Dalsza część tekstu pod wideo

„Jestem bardzo zainteresowany tworzeniem zróżnicowanych tytułów. Tak naprawdę kształt czy forma, w jakiej się pojawią, są dla mnie mniej interesujące niż fakt, że są zróżnicowane, odmienne i wyróżniające się”.

Jego zdaniem PlayStation Studios oferuje bardzo urozmaicone produkcje:

„Myślę, że gry, które tworzymy są tak zróżnicowane i różnorodne, jak tylko mogą być. Od Sackboya, przez Astro Bot, Dreams, aż po tego typu gry, o których wspominasz, jak The Last of Us Part 2 i Ghost of Tsushima. I możecie się założyć, że będziemy nadal tworzyć te gry, ponieważ są one sercem i duszą tego, co robimy w PlayStation Studios. Ale jednocześnie jesteśmy tak samo zaangażowani w tworzenie tych wysokiej jakości doświadczeń, jak i w eksperymentowanie i przedstawianie świeżych pomysłów”.

Słowa Hulsta mogą być również konsekwencją wypowiedzi Jasona Schreiera, który stwierdził w jednym ze swoich tekstów, że Japończycy odchodzą od eksperymentowania, a planują oferować wyłącznie wysokobudżetowe, podobne do siebie gry, bez konieczności podejmowania kreatywnego ryzyka.

W trakcie rozmowy z dziennikarzem GamesIndustry.biz został również poruszony temat ostatniej współpracy ze studiem Firewalkzespół pozwoli Sony zaoferować zróżnicowane doświadczenie. Deweloperzy pracują nad sieciowym IP i właśnie takich tytułów w ostatnim czasie brakowało na PS4.

„Mamy tendencję do pracy z zespołami, które mają ze sobą coś wspólnego, czyli ambicję, którą ma zespół Firewalk. Ale także fakt, że [Firewalk - przyp. red.] jest bardzo silnym, autonomicznym i, powiedziałbym, zaciekle odważnym zespołem... kulturowo to naprawdę dobre połączenie (...)”.

„Chodzi bardziej o to, by doświadczenie było zróżnicowane i wyjątkowe”.

Źródło: https://www.pushsquare.com/news/2021/04/playstation_studios_boss_wants_distinct_and_diverse_range_of_games_sony_committed_to_both_aaa_quality_and_experimentation

Komentarze (158)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper