Gry są za długie? Josef Fares przedstawia swoją opinię i wspomina o błędnym założeniu regrywalności

Gry
1325V
Gry są za długie? Josef Fares przedstawia swoją opinię i wspomina o błędnym założeniu regrywalności
Wojciech Gruszczyk | 02.04.2021, 14:57

Josef Fares osiągnął duży sukces z It Takes Two, ponieważ nowa produkcja dewelopera została doceniona za gameplay oraz kooperacyjne mechaniki. Twórca jest jednak przekonany, że na rynku wciąż pojawiają się zbyt długie gry, a gracze niepotrzebnie skupiają się na temacie regrywalności.

It Takes Two to wciąż najwyżej oceniana gra 2021 roku. Tytuł został doceniony przez wiele redakcji (przeczytajcie naszą recenzję), ponieważ Hazelight potrafiło zapewnić mnóstwo ciekawych mechanik, które angażują dwójkę graczy od pierwszej do ostatniej minuty.

Dalsza część tekstu pod wideo

Za sukcesem gry stoi Josef Fares, który udzielając ostatnio wywiadu redakcji Inverse wspomniał o swoich spostrzeżeniach dotyczących gier single-player. Zdaniem założyciela Hazelight – wiele produkcji jest za długich:

„Uważam, że wiele gier dla jednego gracza trwa zbyt długo, a mechanika jest wykorzystywana zbyt długo. Gry są zbyt długie”.

Josef Fares w rozmowie z naszą redakcją podkreślał, jak wymagającym zadaniem było stworzenie produkcji, która będzie stale zaskakiwać graczy – trzeba przyznać, że ta sztuka udała mu się w 100%, ponieważ It Takes Two stale oferuje nowe systemy.

Reżyser kooperacyjnej przygody wypowiedział się także na temat regrywalności – choć It Takes Two warto przejść przynajmniej dwa razy (pozycja w zależności od bohatera oferuje inne mechaniki) to jednak jego zdaniem: tylko nieliczni gracze wracają do pozycji:

„To dziwne, że ludzie chcą regrywalności. Dlaczego do cholery mówimy o regrywalności? Czy wiesz jaki procent ludzi tak naprawdę powtarza grę? Nie jestem pewien, czy to prawda, ale sądzę, że ludzie, którzy kupują gry nie grając w nie ani razu, stanowią większy odsetek niż ci, którzy do nich wracają. Mimo to, wciąż skupiamy się na tej niewielkiej części”.

Josef Fares nie posiada konkretnych danych, ale jest to w zasadzie ciekawe spostrzeżenie. Ja chętnie wracam do gier – choć ostatnio zdarza mi się to najczęściej w momencie, gdy pojawiają się nowe wersje na Nintendo Switcha. A jak wygląda sprawa w Waszym przypadku?

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do It Takes Two.

Źródło: https://gamingbolt.com/it-takes-two-director-feels-single-player-games-are-too-long

Komentarze (79)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper