Rekordowy 2020 rok na niemieckim rynku gier. Ogromne wzrosty obrotów w trakcie pandemii

Gry
916V
Rekordowy 2020 rok na niemieckim rynku gier. Ogromne wzrosty obrotów w trakcie pandemii
Bartosz Dawidowski | 23.03.2021, 13:48

Nasz zachodni sąsiad mocno urósł w 2020 roku, jeśli chodzi o branżę gier wideo. Analitycy mówią o rekordowych wynikach w dziejach Niemiec.

Niemiecki rynek gier wideo urósł aż o 32% w 2020 roku. Grupa analityków Game, opierająca się na danych z GfK, stwierdziła, że obroty w Niemczech, w gamingowym sektorze, osiągnęły aż 8,5 mld euro - tylko w 2020 roku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Same obroty z tytułu sprzedaży hardware'u gamingowego, a więc akcesoriów do PC, konsol, high-endowych komponentów do PC, wyniosły 3,2 mld euro, co oznacza wzrost o 26% rok do roku. Z kolei obroty na polu sprzedaży software'u wyniosły 5,2 mld euro w 2020 roku. W tej kategorii zanotowano szczególny wzrost w dziale mikrotranskacji i sieciowych subskrypcji. Według opublikowanych informacji Niemcy wydali na mikropłatności w 2020 roku ok. 3,2 mld euro, co oznacza wzrost w tym aspekcie aż o 44% rok do roku.

Grami, które wygenerowały szczególnie duże obroty z tytułu subskrypcji były w 2020 roku Final Fantasy XIV i World of Warcraft. Tylko na FFXIV niemieccy gracze wydali 163 mln euro, co oznacza wzrost o 40% roku.

Jeśli chodzi o samą sprzedaż gier (bez mikrotransakcji), to niemiecka branża weszła w 2020 roku na poziom 1,1 mld euro. To wynik lepszy o 11% w porównaniu z 2019 r.

"Ten ogromny, rekordowy wzrost na rynku niemieckim pokazuje, jak ważne były gry w trakcie pandemii COVID-19 w 2020 roku. Gry pozwoliły ludziom zwiedzać nowe miejsca, pomimo obostrzeń w realnym świecie i połączyły miliony osób" - powiedział Felix Falk, główny analityk z Game.

Źródło: https://www.gamesindustry.biz/articles/2021-03-23-german-games-market-reaches-record-high-of-8-5bn

Komentarze (30)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper