Tango Gameworks to pierwsze studio first-party Microsoftu z Japonii. Phil Spencer ma znacznie większe plany

Gry
1303V
Tango Gameworks to pierwsze studio first-party Microsoftu z Japonii. Phil Spencer ma znacznie większe plany
Iza Łęcka | 12.03.2021, 13:14

Phil Spencer ponownie odniósł się do pragnień posiadania zespołów first-party w Japonii. Szef marki Xbox nie ukrywa swojego zadowolenia z posiadania Tango Gameworks, jednak to dopiero początek. Wiele wskazuje na to, że Microsoft nie poprzestanie na jednym japońskim studiu.

Transakcja przejęcia Bethesdy przez Microsoft sprawiła, że Phil Spencer otrzymał pod swoje skrzydła szereg nowych zespołów, które rozwijają produkcje w różnych zakątkach globu. Dzięki pozyskaniu szef marki Xbox spełnił również wcześniej złożoną obietnicę rozwijania gier w Japonii.

Dalsza część tekstu pod wideo

Tango Gameworks to studio Shinji Mikamiego, który wraz z nowym składem stworzył The Evil Within oraz The Evil Within 2. Obecnie twórcy skupiają się na GhostWire: Tokyotytuł jeszcze w tym roku zadebiutuje na PS5 i PC.

W trakcie spotkania z przedstawicielami Bethesdy, Spencer stwierdził, że nie może się doczekać, by złożyć wizytę w siedzibie Tango Gameworks, i potwierdził jednocześnie, że dołączenie do Microsoftu studia Mikamiego to „wielki krok” w kierunku większej obecności Xboksa w Japonii:

„Jestem gotowy, by pojechać do Tokio i poznać Tango [Gameworks], studio, które darzę ogromnym szacunkiem, [oraz] ich dorobek. Od dawna mówiłem o naszym pragnieniu posiadania większej liczby przedstawicieli zespołów first-party w Japonii. To jest wielki krok w tym kierunku. Myśląc o mapie miejsc, w których znajdują się te studia i rozmawiając o wszystkich grach, nad którymi pracują... Nie mogę się doczekać, gdy porozmawiam z zespołem Tango i poznam ich”.

Plany Microsoftu są całkiem obiecujące, jednak nie możemy oczekiwać, że marka zdominuje Japonię. Korporacja z Redmond stawia na deweloperów z różnych regionów, co może korzystnie wpłynąć na różnorodność biblioteki Xbox Game Pass. Japońskie ekipy, które weszłyby w skład Xbox Gamę Studios, byłyby sporym wzbogaceniem, jakie doceniliby gracze preferujący pozycje z tej części świata.

Źródło: https://www.videogameschronicle.com/news/xbox-calls-tango-acquisition-a-great-step-in-expanding-its-studios-in-japan/

Komentarze (45)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper