Kolekcja Nioh została wprowadzona na rynek dokładnie dwa dni temu. Parę godzin temu informowałem Was o błędach Nioh 2 – The Complete Edition w wersji na PC, a teraz przyszedł czas na sprawdzenie wersji skierowanej dla posiadaczy konsol Sony.
Digital Foundry zajęło się analizą ww. tytułów na PlayStation 5. Jak zaznaczył sam John Linneman, zmiany w remasterze (w przypadku pierwszej odsłony serii) nie są ogromne, ale nie można mówić tutaj również jedynie o podbiciu rozdzielczości. Koei Tecmo zajęło się niestabilnym renderowaniem prześladującym użytkowników PlayStation 4 Pro oraz dopracowało dwa znane fanom serii tryby: "jakość" i "120Hz".
Inaczej sytuacja wygląda w przypadku Nioh 2. W trybie jakości (PS5) zablokowano klatki na sekundę na wartości "60", dbając przy tym o dynamiczną rozdzielczość wahającą się pomiędzy 1994 a 2160p. W przypadku trybu 120Hz gra diametralnie traci na wyglądzie - redaktor Digital Foundry zaznaczył, że cienie wyglądają okropnie, a utrata szczegółów jest widoczna gołym okiem. Co więcej, spadki ze 120 na nawet 90-100 klatek na sekundę zdarzają się bardzo często na otwartych obszarach.
Kolekcja Nioh jest również niemalże pozbawiona czasów ładowania, ale to akurat nie powinno nikogo dziwić - konsole PlayStation 5 zostały wyposażone w wyjątkowo szybkie dyski SSD.
Korzystając z okazji, zapraszam Was do przeczytania naszej recenzji Kolekcji Nioh, którą znajdziecie klikając w ten link.