PS5 i Xbox Series X|S potrzebują czasu. Unity: „Nigdy wcześniej nie mieliśmy tak dużej mocy w konsoli”

Gry
2416V
PS5 i Xbox Series X|S potrzebują czasu. Unity: „Nigdy wcześniej nie mieliśmy tak dużej mocy w konsoli”
Wojciech Gruszczyk | 27.11.2020, 16:05

Na rynku pojawiło się już kilka next-genowych gier, ale możemy mieć pewność, że najlepsze dopiero przed nami. W temacie możliwości nowych konsol wypowiedział się Brett Bibby, który potwierdza ważny szczegół – deweloperzy muszą nauczyć się urządzeń.

Już teraz na nowej generacji możemy zagrać w Demon's Souls, który pokazuje pazur (sprawdźcie naszą recenzję), ale możemy mieć pewność, że wszystkie studia pracujące nad produkcjami dla PlayStation 5 i Xboksów Series X|S dopiero uczą się technologii.

Dalsza część tekstu pod wideo

Sytuację bardzo ciekawie przedstawił Brett Bibby (szef działu produktów w Unity), który podczas rozmowy z dziennikarzem redakcji GamingBolt nie ukrywał, że deweloperzy pierwszy raz otrzymali taką moc i muszą nauczyć się z niej korzystać:

„Nie chodzi o różnice między nimi [PS5 a XSX|S – red.], ale o to, jak programiści wykorzystają to, co tam jest. Nigdy wcześniej nie mieliśmy tak dużej mocy w konsoli, a w miarę jak programiści będą coraz bardziej zaznajomieni i obyci z technologią, będą mogli stopniowo korzystać ze wszystkiego, co konsola ma do zaoferowania.”

Nie jest to oczywiście nic nadzwyczajnego, jednak Brett Bibby podkreślił, że teraz tak naprawdę sama wydajność urządzenia nie jest tak bardzo istotna – deweloperzy muszą nauczyć się korzystać z narzędzi i w odpowiedni sposób przetwarzać przygotowane dane. To właśnie z tego powodu dużą pracę wykonują teraz projektanci silników (między innymi Unity), którzy pomagają twórcom w okiełznaniu ich kodu.

Deweloperzy tak naprawdę nie mogą teraz wykorzystać pełnej możliwości nowych platform, ponieważ przykładowo Unity wciąż pracuje, by móc zaoferować twórcom gier prosty dostęp do wszystkich możliwości maszyn. 

Warto przypomnieć, że Xboksy Series X|S od premiery mają drobne problemy z wydajnością, ponieważ Microsoft zbyt późno dostarczył deweloperom devkity.

Źródło: https://gamingbolt.com/ps5-xbox-series-x-games-will-become-more-impressive-as-devs-get-more-familiar-with-the-hardware-unity-exec

Komentarze (82)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper