Xbox Game Pass może zwrócić deweloperom cały koszt produkcji. Microsoft zdradził proces przejmowania gier

Gry
2791V
Xbox Game Pass może zwrócić deweloperom cały koszt produkcji. Microsoft zdradził proces przejmowania gier
Iza Łęcka | 25.11.2020, 07:36

W Xbox Game Pass pojawiają się zróżnicowane gry, jednak jak dotąd włodarze Xboksa nie zdradzali przebiegu pozyskiwania rozmaitych tytułów do usługi. W ostatnim wywiadzie Phil Spencer opowiedział o procesie kupowania produkcji od deweloperów third-party. Nie brakuje sytuacji, kiedy Microsoft płaci za cały proces rozwoju danej pozycji.

Wczorajszy Games with Gold nie zostanie doceniony przez sporą liczbę graczy, jednak trzeba przyznać, że Microsoft w ostatnich miesiącach wyraźnie skupił się na rozwoju Xbox Game Pass, więc podejście amerykańskiego giganta do starszej usługi nie jest specjalnie zaskakujące.

Dalsza część tekstu pod wideo

Podczas ostatniego wywiadu dla The Verge Phil Spencer ujawnił interesujące szczegóły dotyczące przejmowania nowych tytułów do katalogu Xbox Game Pass. Microsoft nie posiada jednego modelu transakcji, co więcej, nie brakuje deweloperów, którzy przychodzą i oferują dostęp do swojej gry za wyznaczoną kwotę:

„(...) Jedną z rzeczy, którą miło jest ujrzeć, jest sytuacja, gdy deweloper, zwykle mniejszy lub średni, może rozpocząć rozmowę i powiedzieć: "Hej, jesteśmy gotowi umieścić naszą produkcję w Game Pass w dniu premiery, jeśli dacie nam teraz X dolarów”.

Szef marki Xbox potwierdził również, że Microsoft czasami płaci za cały koszt produkcji, ale nie wymaga, by gra stała się ekskluzywna – tytuł może trafić na inne platformy, jednak transakcja jest sygnałem dla deweloperów, że nie poniosą strat:

„W niektórych przypadkach, płacimy za cały koszt produkcji gry. Wtedy otrzymują oni wszystkie możliwości sprzedaży detalicznej poza Game Passem. Mogą ją sprzedać na PlayStation, Steam, Xbox i Switch. [Zespół- przyp. red.] zostaje zabezpieczony przed wszelkim ryzykiem strat. Gra powstała”.

Niektóre zespoły decydują się jednak skorzystać z innego modelu – Microsoft płaci w zależności od popularności, jaką tytuł cieszy się wśród graczy lub monetyzacji w samej grze. Spencer zdecydowanie podkreślił, że jego firma jest „otwarta na eksperymenty z wieloma różnymi partnerami”.

Przypomnijmy, że przedstawiciel Xboksa potwierdził już wcześniej, że na rynku znajduje się mniej Xboksów Series X|S, ponieważ Microsoft czekał na wdrożenie najnowszej technologii AMD. Ujawniono także, dlaczego opracowano Xboksa Series S.

Źródło: https://gamingbolt.com/phil-spencer-breaks-down-how-xbox-game-pass-deals-with-developers-work

Komentarze (84)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper