Iza Łęcka Iza Łęcka 24.11.2020 08:29
PlayStation logo na czarnym tle
2056V

PlayStation inwestuje miliony w reklamę TV. Japończycy wydali niemal tyle samo, co cała branża razem wzięta

Sony wierzy, że gracze zainteresowani PlayStation 5 wciąż spędzają wolny czas przed ekranami telewizorów, oglądając między innymi transmisje sportowe. W ostatnim miesiącu wydano miliony dolarów na reklamę, zachęcającą potencjalnych klientów do sięgnięcia po nowe PlayStation.

PS5 jest aktualnie wyprzedane na całym świecie, a gracze starają się nabyć sprzęt dzięki nowym ofertom - zainteresowanie znacznie przewyższa liczbę przygotowanych egzemplarzy konsol, o co skuteczne postarało się Sony dzięki licznym reklamom emitowanym podczas ostatniego miesiąca. W okresie od 16 października do 15 listopada to właśnie PlayStation zainwestowało miliony dolarów, by nowości producenta zostały dostrzeżone przez widzów. Japończycy zanotowali 701 mln wyświetleń z dziesięciu spotów, które były emitowane ponad 892 razy. Najczęściej prezentowanym materiałem był „Launch: Play Has No Limits” (258,4 mln wyświetleń), który promował PlayStation 5.

Na drugim miejscu w zestawieniu znajduje się Nintendo, które może pochwalić się 323,6 mln wyświetleń. Big N opłaciło ponad 1800 emisji 29 reklam – najczęściej prezentowana była „Imagination” promująca Mario Kart Live Home Circuit (125,5 mln wyświetleń).

Podium zamyka Xbox, którego trzy reklamy emitowane były w poszczególnych stacjach telewizyjnych 209 razy i zanotowały 245,1 mln wyświetleń. Co ciekawe, Microsoft najchętniej promował materiał „A New Life” z Assassin’s Creed: Valhalla’s Gold Edition (173,3 mln odsłon).

Activision (89,8 mln wyświetleń, 4 spoty prezentowane 14 razy) i EA Sports (52,6 mln wyświetleń, 6 spotów publikowane 186 razy) zamykają stawkę. W głównej mierze reklamy poświęcone produktom branży gier były prezentowane w trakcie wydarzeń sportowych – jedynie Nintendo chętniej promowało swoje tytuły na kanałach przeznaczonych dla dzieci i młodzieży, przede wszystkim na takich kanałach jak Disney Channel, Nick Toons czy Nick (polski odpowiednik to Nickelodeon Polska).

Wydatki w branży gier na reklamę do 15 listopada

Poniżej możecie sprawdzić najpopularniejsze reklamy:

Źródło: https://venturebeat.com/2020/11/21/playstation-is-the-energizer-bunny-of-the-game-industry-tv-ads/

Tagi: mario Microsoft Nintendo playstation playstation 5 ps5 sony Switch Xbox Xbox Series X|S