Gry z PS5 i PS4 posiadają inne API. Jeff Grubb wspomniał o problemie wstecznej kompatybilności Sony
Jeff Grubb postanowił wytłumaczyć problem przenoszenia niektórych elementów gier z PlayStation 4 na PlayStation 5. Sony nie zadbało o jedne API dla produkcji z dwóch generacji, więc twórcy muszą spędzić więcej czasu, by zaoferować swoje gry na next-genie.
Na przestrzeni ostatnich tygodni pojawiły się informacje od deweloperów, którzy choć oferują bezpłatne przejście z PS4 na PS5, to jednak na nowej generacji nie otrzymamy części progresji lub stanów rozgrywki. Taką sytuację widzimy w przypadku Yakuza: Like a Dragon, Dirt 5 czy też Maneater.
Sprawę postanowił wytłumaczyć Jeff Grubb z VentureBeat, który podał, że Sony nie zdecydowało się na jedno API (w uproszczeniu: wytyczne dotyczące komunikacji programów). W zasadzie potwierdza to słowa twórców Maneater, którzy informowali, że w systemie Sony znajdują się dwie różne gry.
W rezultacie to twórcy muszą teraz mierzyć się z dodatkową pracą, co najwidoczniej dla niektórych zespołów jest problemem – właśnie z tego powodu nie we wszystkich grach widzimy pełną cross-progresję. W rezultacie deweloperzy muszą na początku zadbać o aktualizację gry na PS4, by otrzymać nową funkcję (przykładowo płynniejszy rozgrywkę) na PS5.
Jeff Grubb podkreślił, że właśnie to różni Microsoft od Sony – jak wiadomo w przypadku Xboksa możemy liczyć na przenoszenie wszystkich elementów z Xboksa One na Xboksy Series X|S, a nawet firma ułatwiła przenoszenie stanów rozgrywki z Xboksa 360.
Back-compat is about more than old games. It's also good for live-service games that might not get a native port right away. And since Xbox Series X is still just using DirectX, Xbox One live-service games can take advantage of most of its features. https://t.co/UVsVIkJREG
— Grubb (@JeffGrubb) October 23, 2020
To me, this is not a huge deal. Both platforms make decisions that create more work for developers, and that's something devs will just have to do. But I think this is an example of one of the benefits of the way Xbox's BC works.
— Grubb (@JeffGrubb) October 23, 2020